fredag 18 december 2009

Sista kortet på tutten...

Go morron mina bloggare!
1
Nu är det över & den fina prsonalen har även bryggt lite kaffe till
mej!
1
Gårdagen började 05,30 med upptigning & en kopp kaffe, fick bara
dricka fram till kl 6 .
Dusch & redi tvagning & bort med alla piercingar, hade glömt en i
alla fall *L*
Rena kläder & gosa hejdå till Theo & Hanen, mamma körde in mej
& väntade en stund hos mej,,så gulligt, det betydde mycket.
Jag var nr 3 på operationskön så jag hoppade i den oerhört snygga
outfitten här 'fniss*snygga stöstrumpor & balklänning, dricka på
stång,,ja vad mer kan begäras?
Jag kan lungt konstatera att våran våg hemma ÄR en glädjevåg!
Hua när jag ställde mej här...73,5 kg,,ja nu har jag nått min topp
på kg men det korrogeras senare efter behag *L*
Nu ska jag bara vara....
,,, pose,,,
1
Fick ligga & vänta & vänta & vänta, opretionen före mej var visst stor
& flera läkare var med så ja med min tur då!!!
Kom inte in försen efter lunch.
Hon fotograferade den tutten som ska bort så den kan ni ju få se för
den finns ju inte mer nu!
1
Ett minne blott!
1
Hon ska ha det i utbildningssyfte iom att jag varit opererad en gång
innan ,,antar att de flesta här inne har sett en tutte innan & inte tar
illa vid er,,den finns ju inte nu jue!
1
Lite lugnande tabletter & sen for vi ner.
Jag kom in på operation kl 14 så fatta att jag var både mat,kaffe &
snussugen.
Kom upp på min sal igen vid 21 ca tror jag..
Åh så gott en egen sal denna gången,,,egen dusch & egen tv!
1
Nytt bandage
& nytt drän.
1
Hanen var med mej när jag vaknade & ENYA var i MP3,,ja precis
som jag ville ha det.
Att det drog ut på tiden,,ja är NÅGON förvånad?
Inte jag iallafall, jag ska bara vara speciell & lite osmidig för
planering!
Hanen ringde runt till några & jag messade några, hoppas jag inte
glömde någon.
Denna gången var jag så trött så trött men visst kl var ju halv nio
när jag hurknade till så det var bara i stort sett att äta & sova.
Min trötthet kan beskrivas ungefär som om att ni VILL titta på ett
program på tv & MÅSTE tvinga ögonen att vara öppna,,så var det!
Fick korv & potatis & macka & hanen hade tagit med sej kaffe på
termos.
1
Nu denna gången så kunde hon inte se något, det skickas ju som
vanligt men detta var ju mest i förebyggande syfte så att det inte
ska kunna sprida sej mer i den tutten iallafall=)
Inga lymfar för dom var ju klara sist.
1
Jag kommer i början av Januari få kallelse till Ontologen i Jönköping
för mer info & allt vad dom nu ska mäta upp.
Sen får jag svar av min läkare om operationen.
Hon var nästan säker på att det blir cellgift först & sen
strålbehandling men det är jag glad över,,cellgiftet kan ju slå ut & sen
kan strålningen göra finliret,,passa mej utmärkt!
1
Så han jag tur så startar behandlingen någon gång i Januari..
Håret ryker väl lagom till sommaren då!
Då hinner vi gifta oss,,för mitt krav är att gifta mej med mitt egna
hår!
Så nu Veronika får vi börja sprätta =)))
1
Jag måste slänga ut en fråga här: I Onsdags kväll låg det ett
paket i min brevlåda med ett hängsmycke i..hope,love,faith.
Skulle vela tacka personen men det stog ingen avsändare på, någon
som kan hjälpa mej?
1
Hur länge blir jag här då?
Har ju drän igen & det måste rinna ur under 50 ml innan jag får åka
hem, nu har det runnit ca 100 ml så jag hoppas på lördag men av
gammal vana så tar jag inget för givet =))))
1
Jag mår bra iallafall, trött är jag för jag har knappt sovit något alls
bad om kaffe vid 4 för då gav jag upp. Fick extra tabletter men nä...
kanske inte så konstigt för jag har väl bearbetat allt lite...
1
Idag är det dragning på den lilla laptopen men det går inte att
gå in på den sidan från denna datorn,,e ju lite trög &
avstägningsbenägen då, så om någon i min närhet har lust & hålla ett
koll på OM jag vinnit den så får ni gärna det. Här är länken.
1
Nä ska nog borsta tanden & vänta på morronpersonalen.
1
Hejdposs!




5 kommentarer:

  1. Va härligt att få läsa att allt gått bra.. jag blev så glad över ditt sms i går kväll, hade grunnat en hel del då.. varför hör hon inte av sig.... denna gången kommer det gå bra så på lördag är du säkert hemma igen..

    Många kramar till du... och du.. jag hoppas verkligen du får laptoppen.. det vore en fin julklapp det.

    Bergatrollet

    SvaraRadera
  2. lite bröst så här på morgonkvisten är ju alltid trevligt.-))))
    nu är det ajöss med egon idioten häärligt. så skönt att detgick bra och att du verkar vara vid gott mod, då blir jag det med, känns som min herr ågren fick springa iväg med svansen mellan benen trots hans övertag i går hahaha

    klart du ska vinna laptopen. du har ju fan cancer:-))))

    eller går inte det sjuk-kortet att använda överallt?

    ses sen kram pårej o en tutte mer eller mindre...tänk vad den tutten vägde! nu måste du ju typ bara väga 68 eller nåt! alltid nåt gott ur det hela.-)))

    SvaraRadera
  3. Så skönt att allt gått bra! Allt gott till dej, försiktiga bamsekramen!

    SvaraRadera
  4. Gud va skönt att allt gått bra,du är ett energiknippe så stor du är. Det strålar om dig faktist:)
    Du känner antagligen inte så men det syns. Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Skönt att allt gått bra och att du har varit ute o bloggat, måste ju läsa om dig varje dag, annars får jag abstinens ju! Krya på dig, du fixar detta. Och du: man kan va fin utan hår oxå, du får väl göra som jag och tatuera skallen! Ha de så gott du kan nu och lycka till i laptoptävlingen, jag håller på dig! Kramiz Åse

    SvaraRadera