fredag 1 januari 2010

Nyårsafton i perfekt anda=)))

1
Nyårsafton inleddes med ett samtal från mitt älskade Cillaben,,,si hon
& Atle tänkte komma till Vetlanda & hälsa på,,,sicket bra avslut på
året va=)
Det slog mej just nu att vi har faktiskt kännt varandra i 30 år, ja 31
blir det ju 2010...käre hjärtanes va!
Ja det är min underbara barndomsvän,,mitt älskade Cillaben!
Atle, Cilla & Theo
1
Första semlan slank ner & det var ju inte äckligt precis,,,de fonkar=)
1
ja här är vi 2 kära gamla vänner=)
1
Barnen lekte & var nöjda & glada=)
Mamma kom över en stund oxå & tjatade & surplade kaffe med oss..
Ja det är alltid lika mysigt & ses,,även om vi inte ses så ofta så
känns det ändå som om att det var igår vi sågs,,
Ja de är la vänskap va?
1
Sen var det dax för bad/dusch & nyårsombyte..Hanen jobbade igår
så han kom senare & kanonförkyld men han tog några whiskey så
orkade han vara med, ja det var helt i medicinskt syfte=)
Tony fick i sej några whiskeypinnar oxå med vatten i !!!
1
Camilla stog för raketen,,den lilla då=)
1
Tacos blev det, åh så gott det var!
Hanen,Farbror Conny,Camilla,Jag & Tove
1
Ja det var en perfekt lugn nyårsafton, alla nöjda & en aning snuviga
lite till mans & kvinns, ja vi smittade ju knappt varandra!
Tjatade & skrattade, några glas vin & ungarna lekte för glatta livet.
Ja en perfekt afton!
Tacka för trevligt sällskap.
1
Vid 23,30 knackade vi på hos kusinen så dom fick titta på raketen,
Cajjo & Theo tycker INTE om raketer, ja kan nästan säga att dom
hatar det.
Sen gick vi hem innan allt drog igång.
Försökte sätta på Theo hörlurar med musik i men nä han fick panik
så vi samlades i sängen hos en skälvande Cajjo.
Som tur var så smälldes det inte så länge här men det var desto
kraftigare smällare i år.
1
Personligen skulle jag gott & väl klara mej utan smllare med tanke
på alla som far så illa av dom & alla skador som blir.
Föräldrar som "köper ut" & låter småungar smälla,,ja det finns ju
faktiskt åldergräns av en anledning...
Ja ja,,jag får väl demonstrera mot detta nån dag *fniss*
Denna rödhåriga vänsterfeministen ha ha ha ha
Fram för kläder för enbröstade & förskasta smällare*L*
1
Ja vi hade en bra nyår, hoppas ni hade det med.
1
Nyfike är jag jue,,vad hittade ni på?
1
Hejdåposs!







2 kommentarer:

  1. fniss fniss första intrycket ÄR alltid sant:) jag visste väl att det bodde en rabiat vänsterfeminist som vägrar raka sig unner armarna under den där lilla söta ank-ytan:P

    näää inte min anka)
    vi var själva hemma, tog det lugnt mös o ja...inte var det nån fel nyårsafton alls! simon var med rädd för smällarna, men roddan o nicke var visst bara rädda för smällarna till en viss gräns...
    den gränsen gick vid korv.) så länge jag matade dom med ost o korv så var det inga skotträdda hundar här alls:))

    SAKNAR DEJ GUMMAN vi måste ta en bloggfika snart, annars blir det inge bra!!!! vi har ju för herremingud inte bloggfikat ALLS på detta ÅR jue:)

    pussen o kramen!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år till dig och familjen!! 2010 blir nog glädjens år!!! Det är på tiden ju iallafall! kramar

    SvaraRadera