söndag 31 januari 2010

Orkidetips,,,

1
Sicken kaller dag det varit, massa minus & snöflingor som dalat...
Hade tänkt vara så duktig & göra massor av saker idag men nä,
det bidde tvätt av sängkläder & överkast..
Har sån enorm saknad av Theo min lille fis, saknar hans goa
kramar det känns som en evighet tills på fredag då han kommer
igen,,det är verkligen botten att bara få träffa honom varannan
vecka.....
1
Vi har mestadels bara slöat idag, jag & Cajjo,,Hanen jobbar i
helgen.
En liten promenad har vi iallafall tagit men hua så kallt de var
om öronen trots mössa på,,,Cajjo var precis snöig så jag fick
borsta av honom flera gånger så han inte skulle bli dyngsur & kall.
1
Funderar på om jag ska kura upp mej i soffan med en gosig filt,
stor kopp med Java & lösa korsord & tända ljus...
1
Kommer liksom inte igång, jag saknar goet i mej,,har så svårt att
ta mej för saker & ting, vill umgås men ändå inte...
Känner mej lite lessen på nåt vis,,off.
1
Grubblaren i mej tänker mycket på hur det ska bli sen, hur jag
ska må, hur Theo kommer ta allt.
Hur slutresultatet kommer att bli.
Det är ju 15 cellgiftsbehandlingar på 21 veckor...
Det börjar på nåt vis gå upp för mej allvaret i det hela, en del av
mej har inte riktigt förstått eller kanske inte velat förstå men
på nåt vis så blev det så uppenbart när vi var hos onkologen.
Det är så mycket jag ska gå igenom nu,,,så många månader.
1
Matlust är det inte gott om, jag äter bara för att jag måste, för
att få i mej viktiga ingredienser för mitt mående,,,
Jag vill inte må så här, vill kunna le från öra till öra,,,,,

1
Tänkte bara höra med er igen,,mina orkideer börjar se ut på
detta viset nu, blommorna faller,jo jag har vattnat som jag ska,
vad ska jag göra nu med dom?
1
Hejdåposs!


9 kommentarer:

  1. Har inget bra orkideetips, men vill ändå ge dig lite styrka från Värmskog!
    Tror att det du går igenom, ger såna lessenkänslor, och det är säkerligen helt normalt, även om det är jobbigt!

    SvaraRadera
  2. Hmm...du är lika gammal (läs ung) som min äldsta dotter. Kan inte tänka mej hur det skulle vara om hon skulle drabbas av det som du har gjort. Det enda som jag kan säga till dej är: Stor varm kram. Jag ska följa din resa genom behandlingarna.

    SvaraRadera
  3. Orkideér ser ut som pinnar med blad 3/4 av året. Det spelar ingen roll hur man vattnar. Bara att fortsätta som du gjort innan (om du inte har övervattnat då förstås), nån gång kommer de blomma ut igen. Det kommer du också göra, detta är bara en transportsträcka vet du. Det kommer gå så bra så!
    Varma kramar med massa positiv energi från mig till dig Ank!

    SvaraRadera
  4. Några tips till Orkideerna har jag inte.
    Här i skåne har det varit ganska fint väder idag, inte så fasligt kallt faktiskt. Men det ska visst bli det i veckan som kommer så det är bara att bylsa på sig och ha tålamod, tids nog kommer våren och vi får njuta av varmare sol...
    Kram till Dig!

    SvaraRadera
  5. JAG TROR... att om du ger jansson den däringa påfågelburken;-) så kommer din orkidee att blomma igen:) så är det tror jag....
    näe jag tror jag är i nån dimma av vill inte vill-känsla mest hela tiden. att behöva grubbla o fundera hela förbenade tiden är ju såklart enormt krävande...du famlar ju i blindo, vi är ju inte så kunniga i allt detta som sker...

    tror du gör så rätt som så, att bara vara inte anstränga sig för mkt, läsa lite, vila...

    klart du saknar theo-fis. det gör man ju alltid! tänk då på mej som bara "får" honom några dagar hit eller dit:(

    storkram på dej! pöss pöss

    SvaraRadera
  6. 'En av mina facorit blommor. Men så fort dem blommorna se mig skriker dem " nnnäääjjj inte hon" och så dör dem på stuts. nu sova. saknar dig. puss o kram blomman

    SvaraRadera
  7. finns i plast att köpa ser typ riktiga ut och håller skitbra!!!

    SvaraRadera
  8. Inte kul att du känner dig nere :( *skickar styrke tankar* Hoppas verkligen du mår bättre snart.
    Självklart får du länka till mig :)
    kramen!

    SvaraRadera
  9. Tjena moss Ankan
    Dina Orkideer ska stå i en glas kruka. Rötterna vill ha ljus åh inte mörker åh får ej stå i drag. lycka till från naborn.

    Hur länge har ni köat för lägenheten?

    SvaraRadera