fredag 29 januari 2010

I did it ...yehaaaaaa

1
Så nu är tandläkarbesöket avklarat,måste erkänna att jag blir
duktigare & duktigare för varje gång jag går dit & numera
avbokar jag inte mer än 2 ggr!
Nu kan jag själv intala mej att slappna av när hela kroppen är
som en fiolsträng & jag nästan slutar att andas.
Nu har jag tur & har inga hål,,när håldagen kommer så får dom
nog söva mej HUA!
Hatar när det låter,,,,
MEN....I did it!!!!!
1
Hur eller hur så pratade vi om läget & jag fick en ny tid om 4
månader & recept på sugtabletter för det kan visst medfölja
muntorrhet i samband med cellgifter & en del kan även få blåsor
i munnen så det gör ont att borrsta gaddarna men då skulle jag
bara ringa så dom fick kolla på det & då får jag ett
bakteriedödande gurgeltjosan.
Dom är väldigt fina hos min tandläkare faktiskt, dom har gjort
underverk på mej iallafall,,,känner mej riktigt modig!
1
Yrade lite på stan & handlade & lämnade in kontraktet till nya
lyan & på Måndag ska vi kolla på tapeter till sovrummet.
Helst vill jag ha röda men det vet jag att det inte finns tyvärr.
Vi får se vad det blir...
1
Idag var det tvättdax, tyvärr bokade jag helt galen tvättstuga
för torkskåpet vart ju trasigt än!
Varning för brandrisk sen i början på Januari..
Okey,,,,eller inte!
1
Tvättstugorna här är INTE så najsiga, oftast är något trasigt &
städa efter sig vet inte många vad det är,,,fick börja med att torka
golvet för även om tvätten är smutsig så behöver den ju inte bli
grå från golvet..önskar att vi hade en egen maskin men har inte
råd just,,får spara lite tills vi flyttar, innan dess är det ju inte lönt!
1
Annars har jag varit igång & lekt hemmafru idag igen, måste
hålla mej sysselsatt så jag inte somnar=)
Dammsugit, vattnat mina stackars blommor,diskat,städat toan,
städat ugnen för att kunna göra fläskpankaka & tvättat då!
En 45 minuters promenad med Cajjo har oxå hunnits med!
1
Någon snäll själ har skickat mej en katalog full med Extensions
& löshår & sen kommer perukkatalogen oxå=)
Vet ej från vem men snällt var det iallafall=)
1
I morron ska jag inhandla mössa & hoppas jag får med mej
Anna oxå..
1
Nu ska jag avnjuta ett nytt vin...som hemmafruar gör *L*
& käka baconomelett med tillhörande sallad...
I morron får vi svulla,,massa glurr blir det då *mumma*
kan rekomendera det , väldigt gott rosevin.
1
Ni som läser detta & har eller håller på med cellgifer, får jag dricka
vin sen när behandlingen pågår eller är det inte alls bra?
1
Vad händer hos er en fredagskväll som denna då?
1
Hejdåposs!

8 kommentarer:

  1. hallå bästis sen fjorton år tillbaks:))) idag blir det bara att slappa, jag är mör efter veckans ansträngningar och trött som bare den.
    håller verkligen tummar o tår att nån pava vin inte ska vara förbjudet under cg-behandlingarna:(

    nåt ska en få unna sig tycker jag jue:)

    nu ska jag gå se om jag hittar en fin vägg att ha lampan på, som jag beställde av dej för läääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääänge sen:))))

    pöss o kramen!!

    SvaraRadera
  2. Vin är inte alls förbjudet, men de rekommenderar inte att man dricker det samma dag som man får behandling...som att man skulle vilja...;-)

    Kram kram//Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Jag sitter på jobbet, bara 10,5 h kvar nu =) sedan sova heldag imorgon och en natt till ska jobbas. Sedan långledigt :)

    Hoppas ni får en fin kväll, vin låter gott :)

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat hos tandläkaren :-)

    Och vin var du väl värd efter alla annan hemmafrugöra :-)

    Njut nu av natten och lördagen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Jag rekommenderar dig att inte dricka något de första 4-5 dagarna efter cellgifterna. Jag gjorde det en gång och blev precis varm och konstig i huvudet. Kändes som att allt blod åkte upp i huvet - läskigt!
    Men därefter är det ingen fara! =)

    SvaraRadera
  6. Va duktig du är! :) Jag har också ångest inför tandläkaren... och inför räkningen!
    Tänkte länka till din blogg från min blogg om det är ok. Om det inte är ok är det bara att säga till så tar jag bort länken.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. usch för tandläkaren! Skönt att det gick bra iallafall! Sup nu och må bra thihi

    SvaraRadera
  8. Min egen erfarenhet är att jag blir superillamående av kombinationen. Du kommer inte vara sugen på alkohol.

    Tänker ofta på dig trots att jag kommenterar sällan.

    Styrkekramar!

    SvaraRadera