torsdag 14 januari 2010

Mr C = Glädjedödare,,,,

1
Så för att då komma till mitt besök hos Lymfterapeuten idag.
En mycket trevlig kvinna tog hand om mej.
Hon mätte & mätte & kände & visade mej hur jag ska göra för
att mjuka upp.
Dax att ta fram gummibandet,,erkänner jag har varit slarvig
men hon tyckte jag hade bra rörlighet ändå efter bara 1 månad
sen operation.
Det känns som om det var evigheter sen jag gjorde sista
operationen men på söndag är det 1 månad sen.
Det braiga är att jag har inte Lymfödem än & förhoppningsvis
så slipper jag det om jag har tur, jag är ute i så god tid =)
En stödstrumpa för armen är beställd,,I svart så klart=)
Det var inte så stor skillnad i omkrets på armarna så nu blir
det massage & uppmjukning.
Ännu en ide gick i kras!!!!!
Jag bör INTE tattuera mej där bröstet satt pga att dom tagit
bort lumfar i armhålan & har jag otur så kan jag få Lymfödem
på bröstet & det är inte så lätt att linda!!!
Förbannat oxå!
1
Detta med Lymfödem verkar INTE vara spännande nånstans
OM man inte sköter det & inte använder strumpan varje dag
så svullnar armen & det kan bildas nån slags fett där som inte
kan behandlas.
Svullnar armen för mycket så inte strumpan går på så måste
armen lindas tills rätt storlek uppnåtts...
Så det blir väl antagligen till att gå omkring med"långarmat"
året runt om jag har otur.
Hon frågade mej om hur jag ställde mej till att ha en strumpa.
Ja,,med denna diagnos som jag fått så känns det som om att allt
som kan underlätta får bara ske,,,det bara är så!
Men nu är strumpan beställld så jag ska ttillbaka sen.
1
Vi var & tittade på den andra lägenheten i kväll med, den var bra
& nu ska vi ha den, jag slår siffroorna i morron bitti!
Tyvärr inget badkar men duschkabin,,,
Även denna är uteplats mot skogen.
1
Kvällsmat & Theobad,,*fniss* jag tog visst lite mycket skum i!
Han syns ju knappast =)
1
I kväll tänkte jag testa en ny metod för att slappna av, varje gång
jag använt min spikmatta så har jag somnat & sovit ca 1 H.
I natt får den följa med mej i drömmen.
Ligger just nu på den faktiskt i sängen & bloggar,,,SO LOVELY
& Theo somnade på 15 min med cdspelaren & hörlurar....
Halleluja sån ro det kan bli i natt =)
1
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Jamen va bra, då blir det byte då?
    Sådär mycket skum hade vi i vårat bubbelbadkar häromsistens, fick stänga av massagen för det bubblade över.
    Kram

    SvaraRadera
  2. fnys jävla c. inte ens en kul tatuering då:(
    nä men ont ska ont ha eller vaddå.
    va trött man blir. du får väl köra såna där klistra på tatueringar då, som barna har...då kan du ju variera det lite.))

    strumpa på armen...jag hade kört en sån som Staffan westerberg hade i julkalendern "lillstrumpa o syster yster" du vet...som du kan prata lite med ibland=)

    bra med lyan i allefallen! uteplats är guldvärt jue! saknar dej som vannlit du gumma lilla! du är ju för goer!

    kram på dej!!!

    SvaraRadera