tisdag 12 mars 2013

Anders Stockhouse

 I går var jag så trött så strött & ärligt så funderade
jag på att somna om när Theo gått till skolan men
sen var det ju en föreläsning i skolan som drog.
Så stolt över mej själv är jag för jag valde att stiga
upp & kamma luggen & bege mej till skolan.
 
Anders Stockhouse var det som var & berättade  för
oss.
Är det någon som känner igen honom ?
 
Han berättade om sin synskada som han fick för 11
år sen, idag ser han 0,03 på vänster öga & blind på
det andra.
Han var 43 år när han fick ont i käken & domnade,
han fick diagnosen Borelia & medicin men efter ett
tag så blev det huvudvärk & uppsökte läkare.
Han var både under Norge & Sveriges läkarvård.
 
Efter en MR röntgen så konstaterades det att han hade en
tumör bakom ögat som höll på att gå upp i kraniet &
hjärnan.
Cellgift & strålning blev det & div andra behandlingar.
Han blev lovad att bli blind & det blev han 10 månader
senare.
2 år senare opererades hans "döda" öga bort & nu är han
pirat =)
Tumören orsakades av en träflisa tror de var mahogny
som hade gått in & startat .
Idag är han friskförklarad.
 
Snacka om jävla anamma, han är envis & framåt.
Han berättade bla hur han körde in bilen i garaget en
kväll så den slapp bli snöig..
Kan se detta framför mej , en man med vit käpp som kör bilen
i någon meter sen ut & titta, köra nån meter sen ut &
titta....för att inte undra var dom som såg på undrade =)
Som han sa
-Köra bil kan jag det tar bara lite längre tid!
 
Hans stora musikintresse har han kvar,spelar i 2 band.
Han spelar både gitarr & munspel & gitarren hade
han med sej igår så vi fick några låtar spelade för oss.
 
Spela gitarr synskadad är inte så lätt,,,det gäller att ta ut
rätt ackord direkt med din känsel för se gör du ju inte.
 
Det var underbart att se & höra honom & hans positivitet
är glad att jag åkte till skolan igår.
 
Hejdåposs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar