fredag 28 mars 2014

Kedjetäcke & hårfärg...

I höstas beställde jag ett par Haremsbyxor hos
Beauty of India   nu var jag tvungen att returnera
dom & skickade ett mejl för att kolla om detta låg inom
ramen för retur.
Det var ju ett tag sen jag köpte dom.
Absolut var det så, så hon undrade vad jag ville ha istället.
Jag beställde en skjorta till Robban & 1 pkt Nag Champa.
Idag kom paketet..
Förutom det jag beställde istället så fick jag utöver
2 pkt rökelser (Safal har jag testat & den var underbar)
en tvål.
Sånt gör mej som kund så glad & nöjd.
Kommer handla där fler gånger.
Tack för trevligt bemötande.
 
Getingboet är igång ännu, tvingade mej dock till Karlssons
idag för grabben behövde strumpor...de är potäterhål
i var & varannat par nu..
Det var inte bekvämt att vara bland folk men nyttigt.
 
Usch jag blir så trött på detta att må så här, att inte orka
göra något extra utan att bli slut i kropp & knopp.
Men i morgon ska jag försöka att inte sova så länge utan
aktivera mej med något (utan människor =)
 
Kedjetäckena då !
Nu har vi haft dom i 1 vecka, Theo somnar snabbare
men vaknar likförbaskat varje natt & kommer in till oss
alternativt börjar diskutera med mej mitt i natten.
Jag sover gott med mitt täcke men vaknar fortfarande
flera gånger på natten.
I natt får Theo prova mitt tyngre täcke kanske är det som
behövs,,
Får ge det 2 veckor till innan utvärdering med
arbetsterapeuten.
 
Börjar misstänka att det är något annat i lägenheten som
stör mej & Theo för vi båda två vaknar så gott som
alltid runt 3 tiden.
Har en tjej som har hjälpt mej innan med att föra
vidare andar & hjälpa mej att ta reda på vad dom vill.
 
90 % av alla ställen jag bott på har det funnits något
mest av godo men även en del av ondo.
Att vi har någon/några här det vet jag men jag vet inte
varför & om det är dom som stör oss.
 
Vore skönt att få sova i alla fall..
 
 

 
Debuterade med Sanotint hårfärg ikväll.
Ska se i morron när jag gjort iordning mej hur det ser
ut men det är en skonsam färg utan ammoniak.
Balsamet som jag la i efter luktade såååååå gott
påminner om Nagchampa rökelse så nu måste jag ju
kolla om det finns schampo & balsam att köpa med
den doften...
 
Så nu är det röda på väg tillbaka se om jag känner
mej bekväm.
 
Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Något otäckt är det i din lägenhet. Minns när atilla var med där, hon kom inte till ro och kollade ut mot hallen hela kvällen. Du drar till dej de där du vet hm..... puss och kram mian

    SvaraRadera