tisdag 6 september 2011

Minne,,,går det att köpa?

Att de ska vara så svårt att minnas vissa saker,jag
pratade med en kompis idag & det var något som
jag skulle fråga om men just när jag pratade med
henne så var de borta Å är fortfarande.

Mitt minne har väl aldrig varit på topp men nu är
det helt galet,varje kväll måste jag fundera på vad
jag har gjort under dagen, det är inte alltid så lätt.
får jag ett sms & tänker att jag svarar på det sen..
då blir det oftast inget svar för jag glömmer det.
Min stackars man får höra saker antingen 100 ggr
eller inte alls *L*,,då tror jag att jag har berättat för
honom för de tänkte ju jag i allafall...
Tacka Gudinnorna för almanackan!

Idag har varit en praktisk dag,skickat paket,hämtat
kärleksört,planterat ljung,,hade planerat att hinna mer
men dagen tog slut!
Hanen var på bilkoll i kväll men den såg inte lika fin
ut på den ofotograferade sidan så bara att leta vidare.

Vart nere med datorn oxå så hoppas att jag hade rätt
om felet så får jag den i morron,,hoppas hoppas !

Lite mysiga news...
Fom 1 Oktober ska min Theo bo hos oss på heltid,
vi ska prova fram till jul..
Tror det blir bra för Theo,slippa åka fram & tillbaka
vi vuxna vill ju inte byta boende varannan vecka utan
vill ju rota oss,tänker att barnen känner så med.

I morron ska Pixi till veterinären & kastreras så hon
kan vara ute & leka med dom andra katterna..

Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Halkar in här lite då och då, men är sämst i världen på att kommentera =(
    Men så såg jag inlägget idag och kände så väl igen mig. Jag åkte på utmattningsdepression förra året och var sjukskriven på halvtid nästan ett år. Fick förklarat för mig att hjärnan när man är deprimerad blir ungefär som om man har haft en stroke. Hjärnceller försvinner, man räknar med att det tar fem år innan allt är tillbaka på vanlig nivå igen. Jag hade koncentrationsstörningar, var sjukt trött, extremt osocial, tappade tråden hela tiden och kunde när det var som värst inte ens föra ett normalt samtal, jag hängde ju inte med! Av min doktor fick jag en jättebra bok: Reparationshandbok för deprimerade. Den har hjälpt mig jättemycket. Jag har den någonstans hemma, du får jättegärna låna den.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du varit med och tävlat! Vinnaren presenteras och kontaktas klockan 18.00, kika in då!

    SvaraRadera