tisdag 6 september 2011

Tillfixad -61:a

Tjohoooo,jag har kommit över en dator i en timma
jag verklgen tycker INTE om att min dator e paj!
Ska lämna in den i morron & även besöka
Teliaombudet, har jag tur så kanske jag kan få tag
på en sån däringa populär tuchtelefon!

Theo bestämde sej idag för att bli en scout...
de gillar jag.
Årets skörd.
Jag har haft en raid på baksidan,slängt gamla
blommor & plockat av den oerhörda skörd av
Hericoverts & sockerärtor,,,ja jag fattar inte hur vi
ska orka & hinna äta allt detta i vinter=)


Picknick...
Varit hos goda vänner & hämtat rabarber,äpplen &
Kärleksört tror jg dom heter,passade ju med en
picknick i trädgården då!

Var ju gott väder så rabarberna kunde ju
"rensas" ute
Theo hade sin premiärtur på hoj!
Ja de var i Söndags,med händerna i mina västfickor
så gick det kanon,han var superduktig.
Som han sa -Först tyckte jag det var lite otäckt men
nu Mamma,,det är ju JÄTTESKOJ!
Nu blir det till att inandla kläder,hjälm & skor till
honom.

I söndags blev jag glatt överraskad samtidigt som
det blev ledsamt.
Min pappa hade en Mercedes 220 -61 i sina ägor.
Den hade stått avställd ,,ja i säkert15 år.
Jag hade av hela mitt hjärta velat ta över den bilen
men jag hade inte pengar eller kunskap till att
restaurera upp den MEN rätt ägare kom,,en av
pappas godaste vänner & en mycket god vän till
familjen.

Nu har han fixat iordning den,,jag erkänner att
tårarna trillade när jag såg bilen,jag kunde se pappa
framför mej.
Frågade om pappa varit med när han fixat med bilen.
Jodå,han hade rådfrågat pappa när det var något.
Bilen är så fin så fin,motorn lät så fint så.
Massa känslor virvlade omkring inuti mej.
jag har fått lov att köra den nästa sommar,ta en
heldag med ägaren & en picknickkorg.
Sist jag åkte i bilen var jag nog 12 år så det är ju ett
tag sen.
Någon gång i livet ska jag äga den,kosta vad det
kosta vill,,den betyder så mycket för mej,,
det är ju en del av pappa.
Vackert..

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Har en fin blå scout skjorta hängandes hemma som han kan få.. =)

    kram
    Bergatrollet

    SvaraRadera