lördag 4 februari 2012

Svårläst..

Det är sjukstuga i Ankboet,vi har legat hela dagen
hanen har kurerats med en virrepinne.
Snorar,hostar &nyser,,samma som Theo hade i veckan.
Egentligen skulle vi gått ut & käkat gott & firat våran
bröllopsdag..6 februari
Pappersbröllop!
Men sitta & hosta,snora & svettaspå restaurang,,,
nä tack!
Vi köpte hem mat istället,huvudsaken är väl att vi är
tillsammans.
Vi tar motorcyklarna i sommar istället & åker iväg.

I fredags var jag,min mor,Blomman,Kryddan &
lilla E & fikade i stan.
jag kan haka upp mej på att människor inte har vett
att plocka undan efter sej,personalen är inte till för det
i allafall inte på de fiket vi var på,dessutom satt de en
lapp på brickställningen.

Inte så svårtolkad!

Nu var vi 5 st & behövde ett större bord,ett bord
blev precis ledigt så d väntade vi på.
Dom reser sej & går från bordet,,,utan tallrikar & glas!
Jag kan ju inte knipa ihop..
-Ursäkta men ska ni inte plocka undan efter er,
frågade jag
-Nä,de gör väl personalen,svarade kvinnan.
-nä,sa jag,det står en lapp där så de får ni göra själva.
-Jaha men vi fick inga brickor svara hon snäsigt.
Då blev jag sur & började plocka bort.
Under tiden har kvinnan bett peronalen plocka bort
deras disk & mannen i sällskapet kommer fram till
mej & säger spydigt..
-Ja men det är ju klart att det var just detta bord som
ni var tvugna att ha,för det finns ju inga andra!
-Jo de finns de sa jag,men inga med så många platser
som vi beöver!
Märkligt att människan ska ta för givet att alla andra
städar efter dom,,,personalen har fullt upp med att
laga lunch,koka kaffe & servera gästerna...
kanske jag som är petig oxå...

Hittade även en tjej som kan hjälp oss med teckenspråk
men de berättar jag om en annan dag,nu inta sängen
Å vila,,lyssna lite på när grnnarna har allsång oxå=))

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. bara på dem.. men det kanske är deras mamma som städa efter dem hemma? Om det hade varit jag hade jag visat dem var brickorna stod så hade dem fått plocka bort sin disk. Ibland behöver man "läxa" upp samhället.. kram

    p.s krya på er kram

    SvaraRadera