torsdag 12 december 2013

Bubblan..

 
Adventsdraken tappar svanasen bit för bit här hos oss..
 
Adventskalendrar öppnas med tindrande ögon &
Barna Hedenhör följs p tv.
 
Härligt att dom börjat sända riktiga kalendrar igen.
 
Allt är frid & fröjd !
 
 
Ja kan man tro...
 
Jag har satt mej i min bubbla, den är trygg,varm &
säker.
Oron inom mej gnager på flera olika grubblerier.
 
Jag längtar till jag kam sitta på pendeltåget med dej Kerstin
& titta på allt som drar förbi för som det är nu så
bär det av i 2000 & jag vet inte vad som händer.
Allt bara rusar förbi mej på en knögglig & omskakande stig
 
Jag som trodde jag var på väg att acceptera att det är som
det är, praktiken är bra ,vännerna är fina & förstående.
 
Nu är praktiken tung & vissa vänner känns som avlägsna,
 
Jag vet rätt & fel & gör misstag & löser dom..på mitt vis.
Jag är inte helt oempartisk,tvärtom...kanske en del av
de som gör att jag sitter här....
svårt att säga nej!
 
Sen har jag dom som älskar mej oavsett & jag älskar oavsett.
Dom som får höja pekfingret för att jag vet att dom gör de
enbart av omtanke,kärlek & erfarenhet.
Dom har varit där jag är.dom känner mej, dom vet vad jag
behöver & när jag behöver det.
 
Jag älskar er av hela mitt Ankhjäerta.
 
Som en klok person sa igår.
" Om dom inte förstår, så är det för att de
saknar förståelse......
det har inget med dej att göra"
 
 
Just nu är jag i min bubbla, tar en dag i taget & ska göra
mitt bästa för att Theo ska få en fin jul.
Jag glömmer er inte där ute även om det kanske känns
så för er, jag tänker på er så gott som dagligen,
ni är för värdefulla helt enkelt.
 
Jag kommer igen,,,alltid men just nu är det för mkt
grubbleri i hövet!
 
Hejdåposs!
 
 

2 kommentarer:

  1. Min kommentar försvann... :(

    Finns här fast vi aldrig ses eller hörs, tänker på dig <3

    Stor kram
    Annika
    (bergatrollet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 Ja Annika , du är fin du <3

      Radera