fredag 29 februari 2008

Barnafödsel & varsel!

I Onsdags kom äntligen Cilla & Puttes tös!
Endast 16 dagar över tiden,,,hon var tagen då det var kompliserat men båda mår bra,,,
hon blev lovad att aldrig mer bli utsatt för något sånt igen så det hoppas jag att dom håller.
Tösen hade inget namn igår men hade visst massor av svart hår.
Längtar tills jag får snuffsa på henne,,bebisar luktar sååå gott!
Skulle kunna äta en hel själv =)

I Tisdags kväll hände mej nåt märkligt ,,,jag tror ju att vi är omringade av andar, goda som onda!
Då det var 8 månader sen pappa gick bort i Tisdags så var det ju en si sådär dag!

Min pappa hade ett citat skrivet på kylskåpet " Våra barn är vackrast sa kråkan!"
Min fd jobbarkompis har jobbat som sotare förr och hade sett detta citat skrivet på kylskåpet och kom ihåg det.
I Tisdags kväll kom det in ett sms från honom som löd; Våra barn är vackrast sa kråkan!
Är lite skumt att han skickar det just denna kvällen kan ju tyckas, skrev så till honom oxå.
Han svarade att ; Han flög över mej och talade om det.
Jag svarade att det gav mej ett leende denna kvällen.
Då hade min fd jobbarkompis varit ute & gått den kvällen & pappa hade flugit över honom & som han skrev oxå; Han såg stolt ut!
Ja pappa var stolt över oss det vet jag även om han aldrig sa det eller han sa det nog på sitt egna vis fast utan just dom orden.


Jag vill ju inget hellre än att pappa ska gestalta sej för mej men det kanske är så att vi inte är redo nån av oss, det är bara massa med andra figurer som visar sej hos & för mej!
Det kändes helt ok iallafall, jag vet att pappa är där nånstans & kollar till mej mest hela tiden men saknaden är enorm!

Idag ska det bli städ & tvätt & hårfärgning & så några glas rött till detta,,,det blir ju så mkt roligare då!!!!
musik på hög volym gör ju det till en dans oxå *ASG*

Hejdåposs

1 kommentar:

  1. Färga hår...

    Gud vad fiffigt, det borde jag också göra.
    De där krusiga tagelliknande stråna tycker jag INTE om.
    De verkar dessvärre älska mig.
    Knepigt.

    SvaraRadera