lördag 9 februari 2008

Nya tag - Nytt år

Jaha dax för lite bloggande då igen!
För en liten stund i mitt liv så kände jag att detta med bloggande var nog inget för mej men velig som jag är så kan jag ju inte bestämma mej..
så lika bra o göra en ny då!

Är massa tankar som snurrar i mitt huvud just nu nu,,,

Tänkte att ett nytt år kunde bli bättre men det är ju uppenbarligen så att skiten följer med,,
jag brottas oerhört mkt med min saknad efter min pappa som gick bort i cancer juni 2007.

Varför ska det vara så förbannat svårt o kunna acceptera detta!
Handlar det månne om att jag inte har kontrollen över mej själv eller det som händer runtomkring mej?
Hur många skeden har ett sorgearbete? Känns som om det bara kommer nytt hela tiden!
Märkligt vad det kan göra med en människa att hon inte mår bra!
Men en klok människa sa till mej att nu måste det få vara kaos i mitt liv, jag måste tillåta det, bara för att det en dag ska kunna bli bättre.
Jag ska bara göra saker som får mej att må bra, känna mej behövd!
Kanske för en gångs skull vara en egoist för ett tag, är väl inte så bra på att vara egoist kanske så folk kanske ryggar,,,jag vet inte!
Men ska lyda denna smarta kvinnas råd till mej, hon e proffs på det!

Jag önskar bara att 2008 blir ett hejdundrande bra år för mitt 2007 var enbart en stor dypöl full med kvicksand som inte gick att komma ur!
O då menar jag med allt som var runt mej!
Eller allt utom min son som alltid är en solstråle o får mej att le mest hela tiden...

Är just nu off, typ tom o innehållslös,,,allt o inget snurrar i huvudet på mej!

Något som är väldigt kuligt i mitt liv är att sen i söndags är jag samba/sambo med en av mina bästa o hennes kille,,,man kan ju nästan säga att Anknästet är ett kollektiv *L*
Ser fram mot detta,,tänk så härligt o komma hem till någon, bara detta att få säga Hej nu är jag hemma....hur har din/eran dag varit! Den känslan gillar jag

I dag har jag varit duktig, bakat 73 bullar! Det var år sen jag bakade bullar!
Men har en sjuk son med feber o tänkte sysselsätta oss med något men han vart visst inte så intresserad av att baka mest äta deg *L* rackarunge!
Sen packade jag en påse med bullar o negerbollar o gick över till "lilla grannen" .
Kaffe o nybakta bullar e inte fel...

Ikväll blev det melodifestival o varma mackor med Theo...
men på riktigt,,, var de verkligen Christer Sjögren som gick vidare ,,,pinsamt jue!!!

Som min lille säger

Hejdåposs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar