fredag 24 december 2010

En bra dan före dopparedan..

Ännu en effektiv men ostressig dag har förflutit, var & hämtade
ut min nya jacka åh attans så snygg den var,,bättre än på bild &
tänka sej måtten i katalogen stämde så den satt som en smäck
på min uttra kropp=))))
Är så nöjd att jag kostade på mej denna, vi kommer ha möe
skoj ihop e jag övertygad om!
Inhandlade det sista men glömde ju så klat snus & fulöl..
Hanen har fixat granen idag,lyser så fint så på baksidan
 fast till nästa år vill jag nog ha en gran inne,,
blir lite mer julkänsla då.

Fick ett riktigt julkul samtal idag från Eksjö,,bröstkirurgen.
Den underbara läkaren ringde enkom för att berätta att dom fått
svar på min sista operation av bröstet..
Ja bara så att jag kunde fira en bra jul & inte fundera!
Allt såg normalt ut & endast körtelvävnader var det i bröstet!
Ja snacka om en bra julklapp=)

Var förbi Blomman en snabbis & julekramades & paketade.
Mari & Lakrits kom från Gbg idag med bara en kvart försenat
tur att hon inte bor söderut för då vete sjutton om hon kommit
alls idag med tanke på all snön.
Sen somnade jag i soffan, vi somnade nog alla tre här i Ankboet
attans så trött jag var..men välbehövligt.

Hanen är hos sina gamla kompisar & dricker glögg & hit kom
mamma & mari..
Glöggmys
Lakrits fick prasselpapper som hon är väldigt kär i.
Vi spelade RETRO!
Rekomenderas, verkligen kul kul!

Ja de var en bra 23:e december & nu r klockan julafton =)

Har hunnit med att duka bordet,koka ägg,lägga sill i burkar &
leverpastejen på fat resten tar jag senare idag.

Ska bli väldigt mys att vara här hemma & fira jul med familjen.
Vi är lagom många & duktiga på att bara vara & njuta!
Fast jag saknar pappa,,,jättemycket,,saknar att ge honom den
sedvanliga kromblom eller 91:an tidningen, höra honom skratta
när dvärgen som spelar orgel spelar så skinkhalvorna åker åt
varsitt håll...

Hejdåposs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar