torsdag 2 december 2010

Nollbröstad..

Ska det vara Ankbröst så får det bli på restaurang de närmsta
åren =)
Somnade nog vid 07,30 & vaknade ca 09,30,så det gick väldigt
snabbt denna gång.
Narkosläkaren gav mej inte ett prepparat så jag slapp att bli så
dåsig som sist.
Detta var ju dock mitt 7:e ingrepp på 15 månader.
Kanylen gick inte riktigt att sätta på handen så när jag vaknade..
...dropp i foten,,de du L8 *L*

Pratade med Hanen från uppvaket men det kommer jag inte
ihåg.
Kl 11 var jag uppe på avdelningen lite vimmelkantig =/
Framåta halv tvåtiden kom Blomman in & höll mej sällskap,
en påse gott & blandat hade hon med sej,,,
TACK !
Tiden bara rann iväg & stundtals så kände jag mej en aning
svävande men det hade nog med narkos & tabletter att göra.
Vid tretiden kom Läkaren in & kollade till mej.
-Det blir inte roligare än så här sa han så du kan åka hem
om du vill!
-Jag kommer tillbaka vid 17 tiden & skriver ut dej.
Klart jag ville,,,hemma är bäst hos min Hane & min säng!
Läkaren har även lovat mej en kostnadsfri rekonstruktion av
nya bröst om ca 2 år OM jag vill, det känns bra,,att få valet!

Kryddan kom in & när jag vart utskriven så for vi hem,,jag
slapp sova på sjukan.
Tack för erat sällskap!
Jag blödde knappt ingenting men visst e jag svullen & öm men
lite smärtstillande med mej hem så ska nog detta bli bra oxå.

Jag känner ett lugn i min kropp & jag är 100% säker på
att jag tagit rätt beslut(iof sej svårt att ändra mej nu)men nu slipper
jag grubbla, visst känns det märkligt att gå från 2 bröst till noll
på 1 år, ibland är det tur att vi inte vet vad som komma skall
med oss & livet!
Nollbröstad

Är så glad att jag har en sån underbar man,son & vänner!

Nu ska jag försöka att landa i detta, kommer antagligen att
vara öm i morron.

Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Du är den modigaste jag vet!
    Jag är så himla stolt över dej!!!
    När jag blir stor ska jag bli som du.. =)

    Puss och Kram

    SvaraRadera
  2. Tack... Det var skönt att läsa att du är hemma i 'boet' igen! Du är en stark och modig kvinna, det förstår jag trots att jag egentligen inte känner dig och jag önskar dig verkligen allt gott framöver <3
    Visst är det underbart med kärlek och stöd från make, barn och vänner!
    Hoppas att du kan sova inatt och att värken inte är allt för svår i morgon!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Gött att du är hemma igen. Klart att du tog rätt beslut. Nu ska du krya på dej. Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med Mari.. du är verkligen modig.
    Många kramar och pussar..

    å du.. du är ju ankan, å ankan är inte ett par bröst,( dom har jag inte brytt mig om iaf ;)) du är en underbar liten person som jag tycker mycket om.

    SvaraRadera