fredag 19 april 2013

PR-Team & sidenmålning..

Igår blev vi ofrivilligt barnlediga, Theo undrade om
han inte kunde få sova hos mormor på natten.
Klart han får,kvalitetstid med mormor är viktigt.
 
Jag har inte så starka minnen från mina egna mor &
farföräldrar. Farmor dog innan jag föddes, Farfar minns
jag bara sporadiskt tyvärr, Mormor dog när jag var 3 &
morfar minns jag mest bara lukten av.
Theo har inte Morfar eller Farfar i livet så jag tycker att
det är viktigt tt han skapar minne av dom som
finns kvar.
Ja & mormor blir ju inget annat än glad & steker för
det mesta pannkaakor till hans frukost =)
Han är en riktig myskille allt..
 
Min kurator tog mej till ett Pr-team för att utreda &
hjälpa mej i vad jag kan tänkas att sysselsätta mej med.
Det är jag väldigt glad för,det känns som om att det kan
anpassas efter mej & mina problem & styrkor.
 
Så nu har jag varit hos kurator & fyllt i 5 luntor med
självuppskattningsformulär, sjukgymnast & gjort fystest
slutligen arbetsterapeut & fyllt i mer papper.
Nu ska dom sammanträda & så hoppas jag snart att jag kan
få lite vägledning..Framtidsvägen slutar ju om 1 månad..
 
Vi är inne i avsnittet färgterapi i skolan & har pratat en
en del om färger & dess inverkan,det är intressant.
Igår gjorde vi en fönstertavla i siden.
Vi valde några färger vi tyckte om & sen målade vi fritt
på sidentyget allihopa.
Om ni har målat på siden någon gång så vet ni att det är
okontrollerbart & kan vara både vackert & frustrerande.
Vi målade under tystnad .
Nu ska det torka & härdas & monteras så kommer det att
ge oss härligt välkommnande i klassrummet.

Vi namngav tavlan till
LIV

Pappret under blev vackert det oxå.
 
Jag skulle vela måla såna till Theos fönster men sidentyg
är ju så förbaskat dyrt & sen färger till det.
Den tygbiten vi använde kostar ca 300 kr,,inget jag har
råd med tyvärr men det var riktigt kul att göra & hitta
flera egna syner i målningen sen.
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar