onsdag 29 september 2010

Magsjuka....

.....i själen kanske det kan kallas,,vad vet jag?
'
Ångersten river inuti mej, den drar åt alla håll samtidigt.
Jag vill,jag vill inte,,eller kanske...velig är bara förnamnet, orkar
inte bry mej, orkar inte bli ifrågasatt,  för då är min bubbla bäst,,,
här är jag trygg, inga måsten, inga krav...
Mysbyxor & youghurtlakrits,citronhoningte,min älskade man &
min älskade Theo,våran sköna soffa,mina rökelser,mitt bo!
Som han sjöng vem det nu var.....
"Då går jag ner i min källare för där är det sällare",,,,
'
Framförallt så gör jag det gång på gång,,,tror att jag ska orka..
Självklart ska mötet vara hos mej i helgen & såklart ska JAG
ha förfest,,
Ja jag vill ju jag vill av hela mej men vad händer...
Jo Herr Ågge kommer ,han knackar inte bara trampar in i
livet med sina oerhört leriga stövlar..ingen hyfs nån stans...
Stackars hans mamma *L*
Tack T för att du hjälpte mej i dag!
'
Fest är det i helgen,,Tattoomania på lokal klubb
Ja massa folk kommer det att var ,massor som jag känner &
vill träffa men inte så här, inte med ett monster inom mej,,,
Det är ju faktiskt JAG som ska på fest INTE Herr Ågge!!!
Nä så som det känns nu så blir jag hemma, hemma i soffan
med glurr...hemma i tryggheten!
'
När jag var hos läkaren i går så var jag så på vippen att skita i
den tiden & åka hem istället,,men hör!!!!
Hur galet är det då?
Hon ska ju hjälpa mej, hon är ju bra för mej,,,hur jag gjorde?
Jo jag åkte dit,,stolt över mej japp!
Det är mer än sällan som jag lipar,jag har inga tårar kvar känns
det som,,jag kan inte förmå mej att släppa fram dom helt enkelt.
Jag kör mina 2 sekunderslip se så nu e de bra!!!
Kan ju inte sitta här & lipa,,,vet hut kvinna!
Läkaren fick äran att se dessa 2 sekunderstårar för jag är så
slut i själen,kroppen,orken....jag har ingen glöd, inga verktyg.
Hon är trygg, hon är bra & förstående,,nu hoppas jag bara att
FK är desamma.
KBT är nu på G iallafall ca 14 dagar kvar..längtar.
'
Kanske dax att vara egoist,,inte tänka på hur alla andra mår
eller ge mej in i saker som jag inte rer ut, inte bestämma
NÅGOT.
Börja virka eller vika pappersfåglar,,,,ja något!
'
Ursäkte förlåt mitt gnäll,,,jag ska ju egentligen vara gla,,,
För jag lever!!!
Jag vann över Mr C!!!!
'
I morrron ska jag träffa en kvinna som håller i en
rehabiliteringskurs för såna som mej, att lära oss att komma
tillbaka till livet.
Mer info får jag i moron,,,ja de ska bli kul!
'
Idag får Mette den allra största kramen härifrån Ankboet.
'
Hejdåposs!

6 kommentarer:

  1. Inte alls konstigt att du mår som du gör. Du har hållt ihop så mycket, så länge... se tillbaka och tänk att vilken jävla styrka du har som höll hela vägen.
    Nu är det värsta över och allt som samlat sig under detta år kommer upp till ytan.... det är rätt rejält mycket som hunnit samla sig därinne....
    Nu är det så här, skiten ska ut, gumpa runt i mjukisar så länge du behöver,ät din youghurtlakrits (lät ju skitgott föresten) och unna dej att vara liten. Ligg så länge du behöver på soffan, du har mycket att ta igen.... Herregud kvinna... du har ju faktiskt haft cancer!!!!!! Men gör det med gott samvete..... Fasen, du har ju minst 60 år på dej att göra allt det där andra... Du hinner.... Lovar!!
    Puss och Kram

    SvaraRadera
  2. ja håller med föregående talare...tillåt dej detta nu, och kom ihåg det där med kvicksanden!
    ibland är det bättre att bara vara helt still, än att trampa trampa o bara komma djupare ner..

    kram o ha en lövely torsdag!!

    SvaraRadera
  3. Gnälla och gråta måste man i vissa delar av sitt liv, det för att kunna fortsätta vara det glada, måbraiga jag igen.. Så tillåt dig det.. Gör det NU så tror ju jag att det går snabbare till du är den DU du vill vara igen..
    Och egoist måste man med få vara ibland och just nu tycker jag du har världens anledning till det..

    KRAM
    Mia

    SvaraRadera
  4. Kan inte sätta mig in i hur du känner, men i mitt hjärta finns en lite kärlekstanke till dig, och den hoppas jag att du känner, när den kommer fladdrande!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Undrar om våra "monster" kan ta varandra i hand och dra iväg...och aldrig komma tillbaka, och det ganska omgående! Tack!
    Tråkigt att du inte mår bra, men huvudsaken är att du inte tvingar dig att göra något som du känner att du inte hanterar. Det är du som är viktigt i ditt liv!
    Kramar om!

    SvaraRadera
  6. Hej, Ankan
    Jag läste Amelia o sa till min dotter, kolla henne känner jag. Sen kom jag på att det gör jag ju inte men det känns så, för jag brukar titta in ibland och jag har hejat på dig hela tiden.
    Kram Katarina

    SvaraRadera