måndag 20 september 2010

Valfrihet...

'



Jag har alltid undrat varför man ska gå in bakom en skärm
& rösta i hemlighet?
När vi röstar för det som vi tror är bäst för oss & vårat folk,
varför göra det i smyg bakom en skärm?
Förhoppningsvis så ska väl grannröstaren inte härma mej
utan har sin åsikt klar när tiden är för röstning?
Jag förstår inte den biten men det är bara en sån däringa
fundering som pluppar upp i hövvet ibland =)

Gårdagens röstninsresultat skrämde mej en aning,,,jag
personligen vill INTE ha in SD i riksdagen, tycker det är
läskigt..
Deras kampsång igår fick mej att rysa...
" Jimmie Åkesson tja-la-la-la-la"

Bla är det deras syn på främlingsfientlighet & homosexualitet.

Ur SDs familjepolitiska handlingsprogram:
"Män och kvinnor kompletterar varandra, och därför är också
alla barns rätt till en mor och en far av väsentlig
betydelse.
Oerhört centralt är också att barnens bästa beaktas i
alla situationer inom familjepolitikens område.
Av dessa anledningar motsätter sig partiet krav från
såväl ensamstående som från samkönade par eller polygama
grupper om att få adoptera barn. Detta bortsett från
specialla fall av anhörigadoption. Av samma skäl
motsätter sig Sverigedemokraterna även lesbisk
inseminationsrätt.
Detta innebär på intet sätt att partiet motsätter sig
eller nedvärderar dessa gruppers levnadsval eller läggning."

Alla har ett val....

Hejdåposs!




6 kommentarer:

  1. och jag bara skakar på huvudet... men visst , alla har vi ett eget val o en egen åsikt!!

    SvaraRadera
  2. Man blir ju mörkrädd..hur kunde detta ske..jag tycker det är otäckt på riktigt..

    SvaraRadera
  3. Jag ser SD som ett missnöjesparti, men tycker att de som är missnöjda hellre hade kunnat rösta på Feministiskt initiativ i så fall, eller det enklaste röstat blankt och visat sitt missnöje på det viset.. Men det är ju jag :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Ush, blir så irriterad på vissa åsikter dem har! Men tror inte dem kommer få igenom mkt! Hoppas bara att dem tar upp debatten om invandringspolitiken. Tycker faktiskt dem andra partierna är fega när det gäller detta.

    Haha, Mamma hittade kassen i pannrummet, men uppe på veden! TUR att han inte elda upp dem! XD

    SvaraRadera
  5. nä det där med skärm-röstandet fattar jag inte alls..
    oj grannen såg jag valde socialdemokraterna, då måste han ju göra det med, eller tvärt om?
    en av mina ongar frågade med varför vi stod bakom en skärm o stoppade i papprena i kuvert)

    äh..det ä så man gööör, svarade ja bara:)

    kramen!!:)

    SvaraRadera
  6. Riktigt läskigt är det. Men jag har valt att bli aktiv inom Vänsterpartiet och kunna kämpa mot de där idioterna.

    Måste självklart kolla in Amelia i morrn.

    Kram på sig

    SvaraRadera