onsdag 24 november 2010

sjuk,,,,,


Dagens bild!

Julbordet igår var kanongott fast dom stängde lite tidigt, vi var
sist ut kl 21,,blev nästan lite stressätning för att hinna med
desserten...men gott var de & glad att respektive fick vara
med  jag saknade Söstra Snorskan som var hemma & var sjuk
(våra män är arbetskamrater).
Sältan i julmaten gjorde att det blevo en del vatten när vi kom
hem...

Idag vaknade jag med ont i halsen,lite feber & förkyld!
Blä,,inte kul.
Visst det går ingen nöd på mej för jag har film *3 & massa
glass men det som grämer mej är att jag missar min rehabkurs
det gör mej lessen i ögat men jag orkar inte köra 10 mil  på
alvedon, vara där i 3 H & sen 10 mil hem igen...
Jag har iallafall lyckats med mitt mål för veckan..
Lägga mej vid kl 22 en kväll..de är jag stolt över!

Blev även uppringd av en oerhört trevlig tjej i veckan, hon ska
skriva en barnbok för föräldravägledning just i amnet cancer.
Hur berättar vi för barnen?
Hur reagerar barnen?
Det var skönt att kunna hjälpa till då jag själv har en 6 åring
ja han var ju nyligen fyllda 5 när jag fick mitt cancerbesked.

Nu när jag tänker på det så känns det så avlägset men ändå
så nära,,att ett litet barn ska behöva att ha oroande tankar
om sin mamma eller pappa.
Behöva se mej i den konditionen som jag var i, kankse är
det bara jag som överreagerar för jag vet inte bättre.
Hoppas aldrig att det händer igen.

Nu är det bara en operation kvar sen måste det bli lugnt med
karvandet i min kropp,,den är trött nu!
Nästa blir vid den ev rekonstruktionsoperationen om närmast
2 år,,,hoppas jag!

Nu ska jag fortsätta njuta av lavendelljusen, krypa ner under
täcket & kolla på Twilight!
Ute snöar det ju ändå massor=)

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Svar: Nej, det var inte alls svårt. Vi hade en stomme av en halmring. Sen så tog man bara små grangrenar och lindade runt med grön ståltråd. Efter det så satte man bara på lite pynt här och var. Jag hittade en ganska bra beskrivning om hur man går tillväga här; http://www.skapligtenkelt.se/dorrkrans.htm

    Krya på sig!
    *krya på sig kramar*

    SvaraRadera