söndag 16 maj 2010

Never ending story!

Nu innan jag börjar mitt inlägg för stunden så har jag en order till
er som läser.
Om ni känner med er att ni känner min mamma & pratar med
henne & INTE kan bevara något för er själva,,,
så SNÄLLA SNÄLLA fortsätt INTE att läsa detta för det får inte
på några som helst villkor komma fram till min mor just nu.
Hon läser inte här inne för hon vet knappt hur en dator ser ut men
just nu nu så klarar hon inte att ta in detta.
Hon ska få reda på det sen när hon är starkare..


Ok, då antar jag att ni funderat klart!
Tackar på förhand för respekten =)
1
Denna Mr C har ju bestämt sej att belägra sej i våran släkt, jag har
ju en rad olika Cancer både på mammas & pappas sida.
Pappa gick bort i Cancer 2007 & mamma opererades ju för
bröstcancer 2007, jag fick diagnosen 2009 & ja min resa följer ni
ju här inne.
1
Nu har jag ju en syster som är yngre än jag & iom att vi har det
som vi har det så tvingade jag henne att gå till mammografi & ja
det gjorde hon fast hon var jättenervös inför det men det har
liksom blivit en vana att skicka personer på mammografi.
1
Sagt & gjort så började hon sin jakt på
mammografiundersökning 24 februari, dom vägrade att ge
henne en pga att hon var för ung.
När hon väl fick en tid så slarvade dom bort hennes remiss &
när dom väl fick fatt på den så skickade dom den till fel ställe
dvs kirurgen så helt plötsligt fick hon en tid till operation,,ja det
kan ni ju förstå att hon blev konfundersam över för hon visste
ju inte vad som skulle bort!
Till slut fick hon göra sin mammografi 4 maj men då glömde
dom att göra ultraljudet så det fick hon komma tillbaka & göra
dagen efter.
1
Nu i Fredags 14 maj så kom det ett telefonsamtal från
vårdcentralen som talade om att hon skulle infinna sej där kl 16
& det var viktigt besök, det vore även bra om hon tog med sej
någon.
Läkaren berättade inte mer även att hon undrade om vad som
skulle hända.
När hon kom hem sen så hade det kommit ett brev från
Kirurgen, där hon ska infinna sej på Måndag kl tidigt.
KAOS!!!!
1
Hur eller hur så gick hon till Läkaren,,som faktiskt inte kunde
svara på så mycket för han visste inte så mycket.
1
Men det hon fick svar på var att:
Hon har cellförändringar i bröstet, tre knölar men den ena var
det bara vatten i men cellförändringar i två.
Hon frågade om det var Cancer men han undvek frågan & sa att
det var cellförändringar så han sa varken ja eller nej.
Dom ska ta en tårtbit av bröstet men vi har beslutat att hon bör
ta hela med tanke på våran historia.
Läkaren poängterade hur bra det var att hon kommit nu & inte
om 1 år.
Så nu väntar vi på att se vad dom säger på Måndag till henne
när hon ska prata med läkaren på kirurgen.
1
Ja ni kan förstå varför inte våran mor ska behöva veta detta nu.
1
Ordet bröstsystrar får en allt större innebörd jag kan inte ta in
det riktigt , det känns ungefär som om en axelryckning...
Jaha en till.
1
Det är lite mycket nu att ta in, samtidigt som jag måste fokusera
på mej själv & min behandling...
1
Är nog dax att skicka in den genetiska undersökningen nu!
1
Hejdåposs!

16 kommentarer:

  1. Ja hur kan det bli så? Genetiskt?
    Hur som helst så ska du veta att jag tänker ännu starkare på dej nu. Varje dag, flera gånger om dagen.
    Kram, många.

    SvaraRadera
  2. Åh nej....en efter en......*suck* man kanske själv borde gå och se om man får en tid... kramar till er båda

    SvaraRadera
  3. Sitter och känner mig precis tom... nu får det väl iaf räcka... tänker på er i massor.. många kramar

    Bergatrollet

    SvaraRadera
  4. Stackars Mari..du får hälsa henne så gott. Känns som att er familj hade kunnat vara utan en till medlem med cancer vid det här laget..
    Styrkekramar till er båda!

    SvaraRadera
  5. Usch , kan inte mer än hålla tummarna att det gå bra för mari nu! Tänker på er! Kram

    SvaraRadera
  6. sänder kärlek och kraft till er. tycker ni fått mer än nog för länge sedan. stor kram / Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vet inte vad jag ska säga mer än vilken tur att du tvingade din syster. Kanske visar det sig vara livsavgörande.

    Min mormor dog i bröstcancer så jag har på eget initiativ genomdrivit mammografi sedan många år. Inga garantier på något vis men jag gör vad jag kan.

    Hoppas det blir ett positivt besked för din syster.

    SvaraRadera
  8. Tänker på er tjejer!!! Finner inte ord just nu, men, KRAAAM......

    SvaraRadera
  9. Fy f-n vad livet är orättvist. Hade hoppats på att tillräckligt med orättvisor passerat Er/vår väg. Kram
    Hälsa mamma och hoppas hon kryar på sig snart

    SvaraRadera
  10. huga såna "nyheter" vill jag inte höra efter en lugn weekend iväg!
    och du har så rätt, detta är INTE vad din mamma behöver just nu ( inte du heller för den delen.)

    vilken TUR att din marie har en envis anka till syster! Nu är hon ju "i tid"...

    det är så märkligt jävla dumt att det känns overkligt...

    håller alla tummar o tår att det "bara" är några "kött-knölar" som är ofarliga eller nåt...

    så MÅSTE det vara. detta får faktiskt inte hända. det borde fan vara helt förbjudet.
    va tror MR c att han är för nån?!
    jävla idiot som går fram som en ångvält..

    du har mina tankar, din syster med....

    kram på sej!!!!

    SvaraRadera
  11. Liselotte Erndin Dahlberg17 maj 2010 kl. 00:14

    Ja, vad ska man säga... Du var visst inte uppe på berget riktigt än....
    Vet att det inte finns några ord som tröstar men tänker på dig.

    Kraaaaam...

    SvaraRadera
  12. Som du sa så är det viktigt att du fokuserar på dig just nu, hur svårt det än kan vara. Vi håller alla tummar i världen för det ska gå bra för din syster - och som läkaren sa så var det bra att de upptäckte detta nu och inte om ett år!

    Det handlar inte om egoism, det handlar om att man måste vara vis med de resurser man har, och det är du!

    Kramar från Pennelina

    SvaraRadera
  13. VA FAN!!!! Inte Mari också!!! Hatar Mr C!!!! Men tur att hon kollade upp det nu. Men hur klantiga får de va på vårdmottagningarna? Så himla okänsliga, blir så arg! STOR kram till er båda :-) / Anna (V-rum)

    SvaraRadera
  14. Tänker på er!!!!! Nu får det vara nog med Mr C i eran familj! Kramizar Åse

    SvaraRadera
  15. Vilken tur att du är tjatig och skickar iväg vänner/systrar till höger o vänster på mammografi;-)
    Kram till både dig och din syster och alla andra som behöver en just nu!

    SvaraRadera
  16. Nej, det är inte klokt nånting. Kramar i massor till dig och Marie. Vi tänker på er och håller alla tummar för att allt ska bli friskt!!//Mariette

    SvaraRadera