lördag 22 maj 2010

Vet vem som gör regnet nu =)

1
När vi kom närmare Jönköping så trodde vi att det brann
någonstans men kände ingen rök, det var så dimmigt,,ja älvorna
dansade för glatta livet där=)
1
Började med ultraljud av hjärtat, noga var han & kollade
ordentligt..är häftigt att se klaffarna slå & se bultandet på "film".
hann inte få svar idag men han som gjorde det tyckte det såg bra
ut bara hoppas att läkaren tycker det oxå.
1
Sen vandrade vi vidare till hotell Onkologen, idag blev det
sängplats.
Cellgift 5 av 12 avklarad,,snart halvvägs,,så gott sen är jag ledig
i några veckor innan strålningen..fatta att jag längtar!!!!
1
fick ett papper från FK i går där dom talade om att det saknades
3 dagar på min sjukskrivning,läkaren kollade upp det & det
skulle räcka med att jag fyllde i men visst jag vet att dom bara
gör sitt jobb men vad tror dom ?
Att jag blir frisk 3 dagar,,har varit sjukskriven sen i november &
nu till Augusti *L*
Har fått en blåsa till i munnen , 3 st nr 1 sitter mitt på
"snussträngen" & de andra två lite åt vänstersidan,,obehagligt.

1
Här pressas Cytostatikan ihop i en vakummaskin, jag funderade
på hur dom gör med det avfallet för det är ju inte nyttigt precis.
Sköterskan visste inte.
1
Nån som vet?
1


Detta pumpas in i min kropp =/
1
Idag blev vi för första gången tillfrågade om fika på avdelningen
men vi hade ju precis köpt med oss mat i vanlig ordning..men
trevligt att dom frågade iallafall=)
1

Somande innan jag hann kryssa =)))))
1

Det tar inte så lång tid innan jag slocknar ,det är så skönt att
sova.
Mari fick roa sej själv under tiden,,jag är inte det trevligaste
sällskapet men hade inte snarkat iallafall hahaha...
På hemvägen vart jag lika trevlig men men ..
1
När jag kom hem hade Robban fixat tacos,,han är för mysig=)
Grabbarna hade hyrt film oxå, nåt som ALLA kunde se...
Det blev monsters VS Aliens en animerad komedi & ja kul var
den.
Så kvällen gick i mysets tecken.
1
Mamma fick komma hem idag oxå, hon lät lättad men dom vet
inte ännu orsken till hennes mående, hoppas att alla prover
dom tagit på henne kan ge oss något svar.
1
I morron måste jag ner & handla linsvätska ,linserna skaver &
vätskan är slut,,,,
1
Ja just det,
Fick en fin förklaring av Theo igår när det regnade & åskade så
hiskelit.
Det var Gudinnan som gjorde det.
Hon är gul & en Flodhäst med vit slängkappa & heter Gudinnan..
tänkte om ni undrade vem som gjorde regn & åska=)))))
1
Hejdåposs!



2 kommentarer:

  1. ja men solklart är det en flodhästgudinna med en stor slängkappa som fixar regnet...att jag inte tänkt på deet!!!:))))

    theo ....klass A barn helt klart:)) fniss fniss

    SvaraRadera
  2. Å, jag som undrat så ;-) Härlig förklaring!

    Tänker på er... goda tankar... hoppas de når fram emellanåt :-D

    Kram från Pennelina!

    SvaraRadera