torsdag 13 maj 2010

Svärmfarmor..

1
Det händer nåt skumt här på nätterna...idag när jag kom ut på
uteplatsen så låg Cajjos läderkoppel trasigt, någon har tuggat av
det på flera ställen såg det ut som & en annan del hittade jag i
skogskanten, ja märkligt var det & har ingen aning om vad eller
vem som har haft såna aktivitetr här i natt...
Vad tror ni?
1
Var & inhandlade lite fröer & jord innan i dag så nu har jag
stoppat ner lite granna i några krukor på uteplatsen så får vi se
vad som kan tänkas växa.
slängde även ut lite Lupinfrö i skogskanten här, hoppas dom tar
sej för jag gillar Lupiner.
Har även provat att så persilja & gräslök ,,blir spännade det här=)
Bara jag inte glömmer att vattna nu för det är jag en mästare på
får väl skriva en STOR lapp annars =)))
1
Drog på en grillning i kväll oxå & kunde sitta ute & äta, riktigt
mysigt men inte ska jag vara grilltändare för jag fick ingen fjös
på att,,,tur att det finns män!!
1
Så nu är det kväller i Ankboet, Theo är duschad & mannen har
gjort en trolldricka som Theo uttryckte det,,min man är lite
krasslig,,ont i kroppen & rösen,,,ja inte luktar "trolldrycken " gott
som Theo sa:
-Den luktar lika illa som en äcklig surtablett.
Blandningen är;
kokt vatten,Rom,mjölk & Vicks Blå,,ja ni hör ju=(
1
När vi var hos Svärmor idag så undrade Theo vad en Svärmor
var för något så vi förklarade det för honom & nu ikväll så skulle
han äta lite godis(han fick en påse av min Svärmor innan) & när
han skulle förklara vilket godis han ville äta så sa han.
-Jag vill ha det godiset som jag fick av din Svärmfarmor!
1
Hihihi tycker om barns ordändringar.
1
Har ni några roliga ordändringar från
barnamunnar att dela med er av?
1
1
I morron är det dax för cellgift igen nr 4 av 12,,de går framåt =)
Även Läkaren ska vi få träffa hoppas jag.
Theo ska ha en Farmordag de blir mysigt för honom.
1
Hejdåposs!








1 kommentar: