lördag 15 maj 2010

Nattgrubblerier,,,,,

1
...sova för klockan är 02.35 men jag kan inte!
1
Jag är inte trött & det är väldigt frustrerande för jag vet att Theo
kommer & ruskar på mej i morron bitti kl 8 ca & då ska jag vara
en alert mamma samt att jag kommer bli trött av cellgiften i
morron em & nu då mer än vanligt!
1
Mitt huvud är fullt av tankar, stor som små & jag kan inte
sortera dom.
Jag fick ett samtal idag som inte var så roligt,,jag går inte in på
det nu, förhoppningsvis en annan dag om jag får för personen i
fråga.
Men det gjorde att jag genast började leta efter den röda tråden
i livet eller den röda tråden som håller livet samman.
1
Ärligt så vet jag inte om det är dax för mej att söka upp en
kurator, jag har så många tankar & funderingar om mej & de
mina som är runt ikring mej så jag rer nog inte mer nu.
Jag vet att jag blev erbjuden en kurator i samband med att
jag fick min diagnos men just då tyckte jag ainte att det
behövdes kanske dax nu.
1
I o m att jag fick bröstcancer så har det satt igång många
funderinga i & om mitt liv.
Vilka personer har jag var?
Vad händer inombords med mej?
Hur kommer detta att påverka mitt liv?
Hur kommer detta att påverka Theo?
Hur kommer detta att påverka min mamma?
Hur kommer detta påverka oss?
1
Jag vet att jag aldrig kan få svar på meningen med min cancer
men OM jag ska tro på det jag gör ,,
Att det finns en mening med det mesta så måste jag ju finna
MITT svar på den frågan.
Det kan ingen annan göra åt mej men jag kan använda mej av
verktygen runt mej,,dvs en kurator.
1
Tyvärr är jag en grubblare i grund & botten fast jag har blivit
mycket bättre med att välja vad jag ska lägga mina
grubblarenergier på men en natt som denna då jag egentligen
borde ha sovit för x antal timmar sen ,ja då pluppar dom upp
1
Även mitt dåliga samvete ploppar upp...jag har dåligt samvete
för att jag är så kass på att höra av mej till mina vänner &
bekantar,,jag vill men orkar inte.
Orkar inte hälsa på,orkar inte vara social nån längre stund.
Känner att min sociala fobi börjar komma krypande igen &
det gör mej så lessen för jag som faktiskt ÄLSKAR att umgås
med människor... orkar inte nu....vill inte nu!
Visst jag vet att det är speciellt just nu men det RETAR mej!
1
Kontrollbehov?
JAG?
Nähäru =)))))))
1
Min mamma ligger oxå på grubblarnerven, hon mår inte bra
allt hennes börjar komma till ytan oxå & jag är maktlös & det
bara för att jag orkar inte, jag orkar inte ta in mer än mej själv
men hon har ALLTID funnits där för mej & nu kan jag inte på
långa vägar ställa upp för henne....
...JÄVLA MR C...fatta vad jag ska stampa på honom sen!!!
1
Jag har förgäves försökt att få kontakt med min avlidne far
men han vill inte komma till mej,,jag kankse inte är redo än?
1
Ja här fick ni nattankar från Ankboet,,,de blir bättre i morron
det vet jag.
1
Min syster kommer på frukost i morron,,de blir bra & om det
inte regnar så ska Theo & jag åka till Vrigstad marknad & köpa
vindspel & blommor & karameller från Mariannelund.
1
Tänkte även bli miljonär på KENO i morron,,kan väl funka?
ekonomin blir ju inte direkt bättre av att vara sjukskriven=/
1
Vad gör ni när ni inte kan sova?
1
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Att hitta en bra kuratorskontakt tror jag är guld värd, men det är samtidigt ett viktigt samspel som ska funka er emellan. Alla passar inte ihop med alla.

    Det är betydligt lättare att grubblerierna kommer på natten och det är svårt att göra något konstruktivt så att de skingras. Jag brukade gå ut och gå under min grubbliga period i livet, men det antar jag att du inte riktigt orkar. Att börja damsuga mitt i natten är väl heller inte att tänka på ;-)

    Hoppas att tankarna lättar lite i samband med att solen går upp och att du hittar en bra samtalskontakt.

    Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Liselotte Erndin Dahlberg15 maj 2010 kl. 10:29

    Lilla gumman - jag tycker absolut att du ska be att få prata med en kurator. Du har kommit till en punkt nu när allt bara är för mycket och du behöver kanske hjälp att komma vidare, att lätta lite på trycket.

    Tänker på dig!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  3. Kunde inte sova natten mellan Lörd o Sönd, låg och tänkte och retade mig på folk jag tycker är missunsamma och dumma och undrade vad jag utstrålar som gör att jag bli behandlad så, kom fram till en del resultat och beslut....vidare fortsatte grubblerier över hur livet varit(alltid återkommande och går tydligen inte helt att släppa det)...kom inte fram till något, oroade ihjäl mig över mina barn och började nynna på The Ark´s Worrying kind. När man inte kan sova för grubblandets skull, så tänker jag att det är väl meningen att man ska tänka och vända o vrida en stund. När man ältar samma sak för femtioelfte gången börjar jag läsa eller glo på tv(från sängen)..så skingras tankarna till slut!

    SvaraRadera