torsdag 12 januari 2012

Detta med mat...

Min arm var bra sa hon Lymfterapeuten,kändes ju
skönt,nya strumpor beställda,de bidde svart denna
gång oxå.
Jag har lite problem med att det kliar i armbågsvecket
när jag använder strumpan,fick nån bomullsliknande
att lägga imellan & smörja armen varje dag.
Finns det någon annan som läser här som har samma
problem & kanske kan tipsa om nåt bra,är lite
rädd för att jag ska riva sönder mej.

Nu sitter jag här vaken & allert,råkade somna på
soffan idag,har nån skit i kroppen + att jag är i total
sömnorytm..inte blev de bättre av 4 H
mittpådagensömn.
Jag skyller på vädret,,snö,regn,hagel=slö.
Var ju pigg när jag hämtade Theo iallafall=)

När jag var & slängde pappersåtervinningeni dag
så hittade jag 2 kartonger i garderoben med min
bröte i så jag plockade fram inspirationen & rensade.
Jag är nöjd...JAG slängde,,,,JAG rensade
Hittade även gamla brillor,dom hade jag -99
Hittade även Knipflaboken.
Hittade mina betyg ,ett spel & ett saknat kassettband.
lite papper till Hanen & Theos huvudfotingar.

Har börjat ändra min mat,jag väger för mycket för
min garderob & plånbok helt enkelt.
Jag älskar att småäta,äta över huvudtaget & kakor.
De är ju värdelöst totalt,,sötsuget bara ökar ju då.
Att jag slutat röka & snusa gör ju inte vikten bättre.
I skafferiet hade jag Nutrilett & Alevo så nu är jag
inne på min 4:e dag.

Funkar gott!

Jag äter middag med familjen på kvällen sen shakar
jag resten,dricker massor & de är ju bara bra för då
kanske mina vätskefyllda ben blir mindre kan jag ju
hoppas.
Promenader oxå.
Jag undrar om ni kan detta med frukt!
Kan jag äta vilken frukt som helst?
Jag gillar apelsin,banan,kiwi & äpplen,,funkar de?
Äter gojjibär med.
Finns det nåt annat gott kalorisnålt att äta?
Jag är helt novis .

Funkar inte de så kör jag 2 årsdieten=))))
Nu har det kommit en ny bantningsmetod.
Har du provat ALLT - utan resultat?

... Prova detta!
De allra flesta 2-åringar är smala. I samarbete med
barnläkare, radiologer, dietister och utslitna föräldrar
har denna geniala diet forskats fram:

... Frukost: 1 kokt ägg, 1 smörgås med sylt. Ät två
små bitar av ägget och smöra ut resten på golvet.
Ta en bit av mackan och kleta därefter in sylten
ordent...ligt i ansiktet och på kläderna.

Lunch: 4 färgkritor (valfri färg), en handfull chips och
tre munfullar av ett glas mjölk.
(Häll ut resten på golvet)

Middag: 1 kex, 2 mynt och dammråtta som du hittar
under soffan.

Kvällsmat: Gör i ordning en ostsmörgås som du
kastar på golvet.
Drick 4 fulla munnar av ditt badvatten.

Dieten blir mer effektiv med anpassad motion till.
Tex:
# Lägg dig på golvet i ett köpcenter och vrid kroppen
runt samtidigt som du skriker för full hals för att öka
lungkapaciteten. När mannen från Securitas kastar ut
dig, gör du starkt motstånd.
# Spring överallt och hoppa emellanåt.
# Ramla ofta och regelbundet. Att resa sig upp
stärker musklerna.
# Kom ihåg lungorna, och skrik samtidigt med
övningarna.
# Be om en samarbetspartner vid påklädning.
Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd.
Var inte nöjd med ett ombyte, kräv att få byta kläder
minst tre gånger.

*L*



Har inte snufsat Fanny än,hoppas på till helgen om
allt är som det ska...

Kanske dax att vila lite för i morron ska jag vara
med Theo i skolan på fm,han ville visa hur han har det.

Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. nja jag brukar ha mina strumpor på fötterna, ibland när jag vill lyxa till det så bruka jag smörja in dem med fotsalva :D

    Lycka till med din diet, hoppas du når dina mål. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror skarpt på 2-årsdieten, den känns ju vättentät... Kör hårt syster!!! <3

    När det gäller frukt, så ät... allt utom cocosnöt..

    SvaraRadera
  3. Hum... nu blev det ju nästan tråkigt att jag inte tänker fokusera på vikten under 2012 ;-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera