lördag 23 juni 2012

Midsommarafton med sill i potten...

Midsommarafton blevo myzig,både vuxna & barn hade
det jättemyz.
Go mat,god dryck & gott sällskap.
Vädret vart ju så där så måltiderna fick inas inne..
Ja em/kväll går inte att sitte ute i Hok för det
är verkligen mördarknotten från helvetet som har
byggt sina bon där...
För några år sen när vi firade där så fick bäde jag &
Ingunn feber efteråt,uppsvullna...

Våra män tog servettvikningen på största allvar =)
Mååååååånga olika sill
Köttbullar,prinskorv,färskpotatis,gräddfil mm

Byns lokala midsommarfirande fick de bli oxå..
Min snygga man
Söstar Ingunn,Mattias & Fanny
Theo är som jag, BIG otur i lotteri....det är sällan som
jag vinner något,,av hans min att dömma kan ni ju se
hur glad han blev när han äntligen vann något...
Matjesill....
Han som inte ens äter sill....usch vad jag led med honom..
mins själv hur trist de var ju.förstår helt & fullt ut att han
blev yberbesviken...Å sill av alla vinster..
Fast han lyckades på chokladhjulet sen =)))

Fanny undersökte det gröna fina gräset =)
Tårta oxå...
Luftgevärskytte är en kul aktivitet...(Innan knotten kom)
Måste ju skjuta in sommaren..
Theo testar med med hjälp av Hanen..
En 3:a & en 8:a är inte dåligt för första gången..
Elden tänd,,allt som de ska =)
Tälja är osså skojsigt..
Å vi....
ja vi är ju snygga som alltid ....
Lite döskallar såklart....

I dag kliar betten en hel del...i hårbotten!!!

Slappardag,,diskat,dammsugit & bytt sängkläder
har vi lyckats med...

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar