torsdag 22 augusti 2013

Räkningen...

 
I går kom resultatet av att det varit åt H-E för mkt..
 
Tisdagen började vid flaggstången i skolan .
Det visdae sej att jag var visst den enda föräldern som hade
tänkt att stanna så Theo & jag överlade om att jag också
gick..
kanske inte behöver utmärka honom första dagen =)
 
Blev till att uträtta en del ärende på stan när jag ändå var
uppe & luggen kammad..
Fick klipptid till Theo,han har bestämt sej för att klippa
av kalufsen nu :(
Flyttade honom även till min tandläkare ist för
folktandvården..
Jag tror det underlättar att han går där för dom vet min
rädsla & är proffs på sånt..som det är idag följer Robban
med Theo till tandis & de är ju bra om vi kan dela på
uppgiften.
Tog ett stort beslut om att säga upp hans fritidsplats, vi
utnyttjar sällan hans plats & för dom pengarna så kan
vi göra nåt annat skoj & de finns andra barn som behöver
den platsen bättre än Theo.
Som planen är så kommer jag inte att fixa jobba heltid
än på ett bra tag sen får man ha honom på timma om
det skulle krisa.
Får blinka lite extra med bonusfarmor & mormor ;)
 
I går kom altså räkningen, det var en sån däringa dag som
egentligen inte hade behövt att finnas..
Jag skickade Theo till skolan sen somnade jag om till 13.20
trött,låg,sur,tjurig,kort,rastlös..
Bara till att varna familjen =))))
Rök såklart ihop med Theo på kvällen efter 30 min tjat om
att gå in i duschen, fick förklara för honom att när jag har
såna dagar då det gör ont innuti mej behöver jag massa
kramar istället för att behöva tjata för då expolderar jag.
Hoppas han kommer ihåg detta nu !
 
Han kom stolt hem igår & berättade att dom börjat
med engelska i skolan så ja nu får vi väl enbart
prata rövarspråket här hemma...
 
Idag ska jag försöka få något litet gjort..typ diska!

Funderar på ny baddräkt!
 
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. WHAT !!!

    Släppte du iväg vår bebis ENSAM första dagen i skolan!! Vad är du för sorts mor egentligen :O Jag skulle varit där och hållit honom i handen, det hör jag ju.... Vad som helst kan ju hända!!! GAhh....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag var med ända in i klassrummet....tokfia där....

      Radera