torsdag 10 april 2014

Grillförbud,,,lite råd tack!

Gah vad tiden rusar iväg då..
De var ju nyss måndag tycker jag!
 
Vi har haft sjukstuga här, Theo har haft huvudvärk &
varit hängig men mer blev det inte..
Vi vuxna är tröttare än tröttast.
 
Theos kedjetäcke lämnade vi tillbaka igår, han tyckte
det var obehagligt så det är ingen ide.
Jag är dock nöjd med mitt så det får stanna kvar hos mej.
 
Pratade en del med arbetsterapeuten om Theo & när jag
berättar om honom så är hon med på mina tankar.
Hon tyckte även att jag skulle ta hit ett medium som
kan hjälpa oss att rensa ut störande moment.
 
Theo är ju & har alltid varit väldigt sensitiv & alltid
haft problem med att varva ner.
Jag vet vad jag bör göra men vet bara inte hur jag ska
dra igång maskineriet.
Men det är skönt att jag blir lyssnad på för problemen
har ju funnits sen han föddes men blivit mer utmärkande nu.
 
Lite vårpyssel har det blivit, dock inte denna veckan.
Blev ve ett utebord i höstas av vännerna.
Lite hammarlack så bidde de bra, nu bara måla stolarna me.
Tada...
 
Att vi har en rolig hyresvärd har ni nog uppmärksammat
ni som följt mej här inne, vi är inte dom sötaste
vänner för jag säger vad jag tänker tyvärr!
 
Förra veckan kom det ett infoblad till oss..
Vi får inte sätta upp pooler el studsmattor Ja de köper jag
rakt av
Kol-och gasolgrillning får vi inte göra längre.
Snacka om att ta bort halva sommarnöjet.
Att grill kol på balkong de köper jag att man inte får
men vi på nedre plan,,
Det finns ingen anvisad grillplats på området & elgrill
är inte samma sak.
 
Sunt förnuft vid grillning, vi har tom lagt ner plattor
till grillen för att den inte ska stå på gräset, en grill
lämnas aldrig under uppsikt & den sätts aldrig in
varm intill väggen.

Så då grillar vi väl inte då !
 
Ringde till Hyresgästföreningen & kollade & dom sa
att detta är inget ovanligt förekommande.
Förmodligen är det grannar som klagat på grilloset.
 
Nu finurlar jag på om det är lönt att skriva en protestlista
Å åtminstone be dom om att göra en grillplats.
 
Det som kan hända om vi trotsar förbudet är att dom
kan säga upp hyreskontraktet men det skulle
förmodligen inte hålla i domstol sa Hyresgästföreningen.
 
=) Funderade på om Securitas är inhyrda till att leta
efter olovloga grillare & ge böter & beslagta grillar!!!
 
Vad hade ni gjort & tänkt om detta
var i erat område?


Vill visa mitt loppisfynd
40 kr
Nöjd?
Japp!
 
Nu ska jag försöka få med mej Theo ut i skogen &
leta pinnar, har tänkt mej att binda pentagram till
uteplatsen..
 
Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Sån elgrill man häller lite vatten i tycker jag är heeeelt ok..bättre än "vanlig" elgrill o bättre än inget:) Men klart som tusan dom borde ha utsatta grillplatser oxå!! / Tess :)

    SvaraRadera