fredag 19 september 2014

Morr..

 
Hujjeda mej vilken dag det var igår..
 
Vaknade aldeles för sent för att jag stängde av klockan
för många ggr,,,tjurade på Robban för att han inte
puttat på mej, stressade & slängde i mej Java sen till
jobbet..
 
Irritationen bara växte & växte..
Kopiatorn lät minst 3000 db,
klick,klack,klick,klack av skor i korridoren..
Pennan klickade, datorn var seg.....
Egentligen en helt vanlig dag,,,,
men igår var ingen vanlig dag det var en morrdag!
 
Retade mej på att det inte blir nån kräftskiva ikväll
för att vi inte kunde ge svar försen igår & kände
mej tvungen att tacka nej.
Inget bebisgos, skoskav av promenaden,
 
Ja ni vet en sån där bläääääädag !
 
Grädden på moset var när avdelningen hade glömt att
informera mej om hälsodagen så jag blev själv..
 
Då gick jag hem, orkade inte vara bland folk längre!
 
Åh vad jag önskade att jag haft en stuga i skogen att åka
till & en bra kamera men nu har jag inget av de så
det fick bli nyttobröd, myntate & Hem till gården..
Fulade med en chokladbit också men då fick jag ont 
i magen...såklart !
 
Dock en kul grej...
Jag kom i mina blåjeans igen!!!!
Lycka kommer i mina blåjeans igen....
 
Jag mår just nu väldigt kasst, jag grunnar( ovanligt va !!)
på folk i min närhet , vissa undrar jag vad jag betyder
för?
Känner att folk säger att dom förstår att jag inte mår
hundra men det känns ändå inte så.
 
Det finns några som jag vet var jag har, vi har öppna
kort...kan tala om det vi redan vet & skratta åt eländet.
Ironiskt allvarliga helt enkelt..
 
Känner mej utanför helt enkelt, utanför mej själv.
Innanför mej själv, kan jag slappna av lr ska jag
lägga på min trötta, osociala,dåliga självkänsliga ..
 
vem var jag,Vem är jag & vem blir jag?
 
Men tyvärr så känner jag mej osäker & orolig med för många
inte ska ågren behöva komma när jag ska ha skoj?
 
Jag är troligt, ja nästan maniskt rädd för döden. inte min
egen död utan dom som finns runt mej.
Jag väntar nästan dagligen på att polisen ska komma &
ringa på dörren, jag vet tillomed vem jag ska ringa
om det blir så..
 
 
Jag har tagit tag i detta, på måndag har jag telefontid
med bröstkirurgen.
Jag behöver en kurator som har erfarenhet/utbildning
för sånt här för det kan inte "min" vårdcentral hjälpa
mej med.
Ska även hitta nån rehabiliterinsvecka för det tror
jag behövs.
 
Just nu är det jobbigt men jag orkar inte prata om det
såvida ni inte har egen erfarenhet o ge mej nåt matnyttigt
 & vi kan skratta åt eländet..
 
Nu måste jag dra på mej några paltor, vaxa lockarna
för möte med Etu Mona sen vidare till möte med
Af,Fsk, Läkare & Etu..
Wish me luck!
 
Hejdåposs !
 
Ja som vanlig önskan, inga kommentarer på Fb
utan här inne.
 


3 kommentarer:

  1. Hörru du jag hoppas du vet vad du betyder för mej!!?? annars vill jag bara tala om att jag älskar dej! har ingen erfarenhet som du ber om så det är väl inte lönt å ringa...puss&rugg

    SvaraRadera