torsdag 11 september 2014

Vernissage, fullmåne & fynd & en stackars katt !

I Lördags var vi på Vernissage.
Min vän Blomman hade sin allra första utställning &
det var mkt godis för ögonen att titta på.
 
Är så glad för din skull att efter många års slit,
har mött ett av dina mål.
 
Du är så duktig & jag är så stolt över dej.
Mina fina grabbar på Vernissage.
 
Lördagkvällen bjöd på grillat Vildsvin & de mina
Ankläsare var inte sista gången jag åt..
Tack Jacob & Eve för en trevlig kväll.
 
Dock fick vi lite sorti på starten av kvällen.
När vi var på väg till grillningen så kör bil nr två framför
oss på en katt & bara kör vidare som om ingenting
hände.
Såg denna stackars katt helt demolerad asa sej in på en
tomt, panikstannade & slängde oss ut..
Stackarn var väldigt illa tilltygad & hade så ont &
bara skrek.
Jag for iväg för att leta efter ägarna efter tips från en av
grannarna, hittade kattvakten som bekräftade att det
var den katten.
Tyvärr gick den inte att rädda, hela bakpartiet var snevridet.
 
Jag blir så arg & frustrerad när folk inte kan ta sitt ansvar
vid en påkörning, bara köra vidare..
Önskar att katten hade gått att rädda men nu får han i alla fall
springa i katthimlen & jaga fjärilar & ägarna fick
begrava sin katt..
 
Snälla ni OM ni råkar köra på ett djur så stanna & ta
erat ansvar.
 

Våran fru Måne har varit full igen inte helt utan spår.
Men hon är vacker som få !

Theo hittade sin cykel till slut.
Blocket är bra skit & Robban är så underbar som
hjälper honom.
Stolt kille har vi nu.

Har rivit ihop en råkostsallad till veckan också
smaskig så det nästan inte går att sluta äta.
Kakorna är till Theo =)
Har lyckats med -4 kg hitintills.
Tack Yvonne för receptet.

Väntar på mitt traderafynd också,,,
 
För övrigt så är jag i en svacka igen, är så förbannat trött
på att vara nere ,trött  & osocial.
 
Känner mej tom på nåt vis, känner mej utanför världen &
orkar inte ta någon kontakt mer än nödvändigt.
Vet liksom inte vad jag ska göra åt att..
Känner inte mkt glädje över livet & dess nycker.
 
Önskar såna här dagar att ha en stuga i skogen utan
människor & måsten.
Bara jag & Pixie , skogens sus & naturens skönhet.
 
Jag virkar & virkar för det ger mej en del ro.
 
Blåmärkena ökar trots Tamoxifenupphållet, börjar tro
att dom hänger ihop med mitt mående faktiskt.
 
Uschan, i morron ska jag försöka asa mej till jobbet
i alla fall några timmar.
 
Lämna inga kommentarer på FB utan här inne tack..
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar