lördag 24 december 2016

Blir ju jul oavsett......



Ja då var det julafton igen snön lyser med
sin frånvaro och vindarna viner.
Försöker jobba upp lite julstämning men
det är lite motigt iår.

Julmaten är inhandlad, julklappsspelsklapparna
är klara ,de värsta dammtussarna är fångade.

Granen är på plats utomhus så blinkande
och granner. 

Denna julen blir ett minne ..
Syster & hennes man Patric & katten Lakrits
skulle kommit hem igår men flunsan slog
till på stora trumman så dom fick snällt
stanna hemma och kurera sej.
Theo har bestämt att han ville vara hos
sin far på julaftonsdag/em/kväll i år. 
Så meningen var att vi skulle ha mys igår.

Var o yrade på stan,åt julpizzan sen hem.
Då var mor lite krasslig Å ville ha skjuts
till vårdcentralen ja och därefter fick vi
fortsätta till Eksjö för hennes crp låg på 94 bla.

Efter några timmars undersökning o röntgen
så fick jag åka hem själv. 
Håller alla mina tummar och tår för att hon
får komma hem idag.

Känns förvisso skönt att dom kollar upp
henne ordentligt men kommer bli tomt
här utan min sida av familjen.

Hanen ska äta hos svärmor så det blir
jag och katten här hemma......attans tur att
jag trivs med mej själv 🙈🙉🙊

Får följa med till svärmor om jag vill men
jag känner mest en trötthet och vilar nog
eller hälsar på mamma om hon inte 
kommer hem. 
Mat har jag ju iallafall....MASSOR.

Svärmor & svåger kommer ju hit på kvällen
för julklappsspel och mys.

Men tänk så fort det kan ändras.

Fast ska inte ömka för mycket för det finns
så många som inte ens har någon att tillbringa
aftonen med Å det är värre.


Hittade min kandelaber igår på loppis
Är så nöjd med den,har letat länge.

Lite uppesittarmys blev det iaf här igår.
Hanen hade griljerat skinkan o fixat
mat medan jag var iväg.

Tomten har fått struva och chokladboll
av Theo så blir spännande att se om han
hittar hit. 

Önskar er alla en mysig jul med mycket 
kärlek och mys. 

Hejdåposs! 

Å som innan lämna gärna ett ord eller 
2 här inne. EJ på Fb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar