fredag 2 december 2016

Julstämning Å nackont ...

Tjohooooooo nu har jag äntligen fått börja
Öppna mina kalendrar...
Är som ett barn 😍

Av syster har jag fått en rosa reflex Å en
Rulle hårbortagningstejp till kläder.
Sen har jag ju kalendern med rim från min Hane. 

Paket nr 1
Den här kommer att ge en munter min
Istället för en Apelsin

För några år sen så julpyntade jag lite när hanen
lagt sej, hängde upp apelsiner med nejlikor i
för det luktar ju så gott. 
Hängde dom i lagom höjd för mej, är ju 157 cm så
lagom för mej är ju lågt för många inkl min Hane 
men de tänkte väl inte jag på heller då *L*
Tyckte att i dörröppningen till köket var
ett bra ställe..
Resultatet blev att när hanen steg upp på
morron trött Å yrvaken gick ju in i den där...
Tjong i medaljonger mitt i pannan på honom 
....han vaknade ju iallafall.
Är inte ofta han klagar på mina infall men då
gjorde han det.


Paket nr 2
När du ej med någon vill skåla .!
Kan du alltid sitta o.......

Nu ser jag fram mot paket nr 3..

Fick ett tips på jobbet om lite juldoft
Olja & kanelstänger i en aromalampa
Luktar tomtegröt som nån sa,jättemysigt

Lyckats få till några lussekatter oxå

Min födelsedagspresent från Hanen landade i
brevlådan häromdan..
Behöver nog inte gå in närmare på hur mkt
jag älskar den väl 😍
Janis Joplin ÄR ju kung!!

Före och efter
Mina ögonbryn har ju inte kommit tillbaka
ordentligt efter cellgifterna, ljusa och ojämna
Å de är väl med dom som mycket annat..
saknar väl inte kon försen båset är tomt.

Jag tillhör inte kategorin av människor som
sminkar mej mycket ,kletar på lite när jag
ska på party typ....sen kan jag inte sminka nåt
vidare heller för den delen.
Så detta med att behöva måla ögonbryn har
mest varit ett påhäng.

Har funderat ett bra tag på att tatuera in men
Som mycket i ett mindre samhälle så är allt 
sånt en bit bort.

Nu för ett tag sen öppnade en tjej just detta
här i Vetlanda, Cosmetic Art 
sen hade jag turen att vinna ett presentkort 
hos henne.

Så jag passade på.
Hade mina 40årspengar sparade så detta
fick bli min present.

Är så nöjd bara det att vakna med ögonbryn
är en stor lycka för mej,är  så tacksam.
Ska på återbesök om några veckor Å fylla i
och fixa.

För övrigt så brottas jag med nackvärk Å
huvudvärk. 
Theo kom in en natt o sov hos mej så då låg jag
på nåt konstigt vis och fick nånting i kläm.
Börjar vd skuldran ,vandrar upp i nacken för att
slutligen stanna bakom ögat och bulta.
Smörjer med tigerbalsam,värmer med vetekudde
och stretchar men inget hjälper. 
Släppte av i onsdags för att sen på kvällen börja
om på andra sidan.

På söndag ska jag få massage iallafall Å det
längtar jag efter. 
Välbehövligt. 

Hejdåposs !

Ja som innan inga kommentarer på fb.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar