lördag 10 juli 2010

Krigardrottning,,,,,

*
,,,,Mamma är trygg!!!!!
*
Igår fick jag det underbara sms av Mari.
-Just pratat med läkaren, Alla värden,inkl den som
inte var bra sist,är bra nu=)
Jättebra med andra ord.
*
Ett av dom mest underbara sms jag fått på länge!
*
Men fy fan, att leva med vetskapen om att hon var så nära
bara nån miimeter från att ryckas bort från oss har tagit
på mej/oss.
Jag kan knappt redogöra för vart denna veckan har
innehållit jag har bara varit, gjort det jag ska eller knappt.
*
Nu släpper allt, jag har nästäppa & kroppen är så trött så
trött.
Men så lycklig så lycklig att hon fixade detta,,,hon är en
kämpe min mamma...snacka om krigardrottning!
*
Mötet vi hade med Läkaren var ett bra möte & jag höll mej
lugn eller jag slog inte ihjäl henne iallafall,,bara lite verbalt
men det får jag =))
Hon skyllde inte ifrån sej så mycket men det visade sej att
det finns en läkare till som är inblandad & han behagade gå
på semester i Måndags,,,han ska njuta av sina 5 veckors
semester,,hur det nu ska gå till,,,han har nästan haft ihjäl
en person!!!!
Vi ska kräva ett möte med honom inom det snaraste ändå
hoppas bara på att han har så pass mycket råg i ryggen så
han ställer upp på det.
Så de inblandade är 2 läkare & sköterskor under 1 vecka.
*
Mamma hade sagt till en bekant att hon tyckte synd om
Läkaren som skulle möta mej & min syster.
*
När vi satt där i mötet med henne & hon skulle berätta
allt för oss så rätt som det är så började hon att gråta &
talade om att hon trodde hon skulle klara av detta mötet
men hon bröt ihop & grät & talade om att hon mådde
dåligt av detta...


Då kan jag tala om att att det blixtrade i min hjärna,,,,,,
Jag tog sats från tårna, lugnt & sakligt ...

-En sak ska du ha klart för dej,,,
Jag är inte det minsta intresserad av hur DU mår ,det rör
mej inte i ryggen.
Här sitter jag med min egen Cytostatikabehndling, min syster
opererades för 5 veckor sedan för bröstcancer, en av mina
bästa vänner genomgår en cytostatikabehndling för
bröstcancer,min andra bästa väns svärmor ligger för döden
i cancer, ytterligare en vän har en svår MS som behandlas
med cytostatika & till råga på allt så ligger min mamma här
& vi vet inte OM hon kommer att klara sej...
Så sitt inte här & tala om hur DU mår för det är jag inte
intresserad av!
*
Då tittade hon under lugg, torkade tårarna & sa att hon
förstod det.
*
Ja jag använde hela kortleken på en gång men gu så
skönt det var!!!!
*
Reta inte en arg Anka =)
*
Så nu är jag trött & har förträngt veckan som varit, tyvärr
har jag svårt att minnas vad jag gjort,sagt men det får vara
så.
Nu börjar vi om för huvudsaken är att mamma är ok!
*
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Bra Annika! jag tycker (syniskt) JÄÄÄÄTTESYYND! om doktorn! kram kusinlotta

    SvaraRadera
  2. så LOVEELY!!!!! har själv varit upp o ner, jag har fastnat för din kära mamma, och blev så orolig..var detta det enda jag skulle få träffas med henne?!
    Nu ska jag komma te dej i veckan så tar vi tag i hennes rabatter så det blir fint o mys för Damen när hon så småningom får komma hem!!

    men du, Krigar drottning, ja det är hon Verkligen, Och DU MED!!!!


    så lycklig att denna förbannade helvetes resa slutade med ett bra slut.

    nä kan skriva under på att inte reta upp en arger anka:) såna är ju liffsfarliga:)

    ta nu o coola ner näbben, vila vila mysa vila gosa vila o vila!

    löve you!
    big hugs te dej bästaste anka i världen:)

    SvaraRadera
  3. Bara helt jäkla underbart!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Bra!!! Rätta takter. Så skönt dessutom att din mamma är bättre.

    SvaraRadera