tisdag 6 juli 2010

-Tänk när jag bara hade cancer....

*
...Ja det var tider det!!!
(ironi)
*
Ytan är spänd i vattenglaset & jag funderar mest på när den
brister, likt en skräddare står jag på ytan just nu känns det
som.
*
=) Iofs kan jag ju inte klaga på att mitt liv är innehållslöst
men jag hade gärna ändrat på innehållet ....men men de
går ju inte att få allt,, *L* eller det är kankse det jag har fått!!
*
Börjar med det positiva!!!
NU är näst sista cellgiften gjord!!!!!
*hoppar jämnfota* nu är det så nära så nära,,,"bara" strålning
kvar!
Tack Anna för sällskap & chaufför..
*
Idag har det verkligen varit en dag full av information,intryck
,tankar & möten,,,
Mötte en kvinna på Onken idag som berörde mej,,,tillbaka
efter 17 år,,,tänk att denna MR C ALDRIG gör en säker va!
Alltid får vi ha ett öga i nacken, aldrig släppa helt & hållet.
*
efter cellgiften så gick vi till Harriet, perukmakerskan...
Men,,ja inte blir ni förvånade längre va?
Min peruk hade INTE kommit men hoppas att den kommer
innan Fredag för då går hon på semester...
VAD TROR NI, HAR DEN KOMMIT INNAN FREDAG?
*
Sen vandrade vi till Hudläkaren för möte.
Jag ska försöka göra det kort om jag kan...
*
Mammas tillstånd är ännu livshotande, fel baciller i hennes
kropp kan tyvärr ta min mamma från mej/oss.
Dom har Lex Mariat & jag kommer att lägga in hos
HSAM-patientklagonämnden.
*
Mamma har altså fått en cytostatika vid namn Methotrexat.
Hon SKULLE haft 2 tabletter a 2,5 mg första veckan,,,
hon FICK (om vi räknat rätt) 32 tabletter under 7 dagar!
Dvs 80 mg istället för 5 mg...
Hennes Neutrofila ligger snäppet över 0,1,benmärgen är kass
hennes Trombocyter låg idag på 11.
Och blodförgiftning osså då..
När hon lades in 22 /6 låg dom på 120 Trombosyterna altså.
Hon har fått blåsor & svamp i mun & svalg, lever på gröt &
näringsdryck nu.
När dom satte en kanyl på henne skrek hon av smärta.
ja gott folk DET gör ont i mej,,,
*
Har fått namnet på ansvarig Läkare för detta & henne ska vi
prata med kan jag lova!
Hon hade glömt att signera ordinationen & om jag inte minns
fel så hade hon även glömt att kryssa nej i dom dagar mamma
INTE skulle ha.
Sköterskorna har gett medicinen utan att kontrollera att
signaturen satt på ordinationen...I 7 DAGAR!
*
I kväll fick hon Trombosyter så nu kan vi bara hoppas att
värdena stiger på henne...
Sen får vi hoppas att inga dumma bakterier kommer till henne.
*
Jag hoppas att vi håller oss friska, att Theo inte blir sjuk för då
får jag inte hälsa på henne om i fall att jag har nån dum bacill.
*
När vi satt där & pratade med den nuvarad läkaren som var
istället för ordinarie, så berättar hon att hon går på semester
i morron & att det då kommer en annan tills ordinarie är
tillbaka från semestern......GUESS WHO?
Jo hon som ordinerat men "glömt" att signera!!!!!
PÅ RIKTIGT!!!!!
*
Jag kan väl tala om att vi begärde en annan läkare att ta hand
om mamma & mammas medicin,ronder & rubbet men det var
ju inte så konstigt & de köpte ju hon som informerade oss oxå.
Hon var btw oerhört trevlig,sympatisk & bra Läkare.
Jag blev lovad att det skulle komma en annan Läkare till
mamma.
*
Ikväll när jag ringde berättade sköterskan att denna läkare
hade varit hos Mamma...
Min tonart var INTE mild när jag frågade vad hon hade gjort
där, det visade sje att hon kommit tillbaka från semester &
varit som civil hos mamma ikväll.
som sköterskan sa,,hon ville nog kolla hur det var med
mamma & be om ursäkt!
Ursäkt för att hon "missat" & utsatt mamma & oss för detta!
Har vi otur så har hon ihjäl mamma oxå!
*
Berättade även för personalen på avdelningen att vi blivit
lovade en annan läkare till mamma pga de som hänt.
Som tur var så var syster hos mamma när hon kom dit men
inte att hon presenterade sej & berättade VEM hon var inte
utan när hon började prata med mamam så gick det upp ett
liljeholmens för Mari som då frågade VEM som var ansvarig
för detta med mamma,,ja så hon fick svara Mari...
*
Mari puttrade inte av ilska när hon insåg vem som hade mage
att komma dit ,,hon kokade men våran mammadå som inte
vill vara till besvär bad Mari att inte ställa till en scen, bara
tur att jag inte var där oxå!!!
*
Kan vi förbjuda henne att komma som civil till mamma nu?
Antagligen skulle jag göra mej olycklig på henne &
förmodligen gå över gränsen för att respektera mamma &
inte ställa till nån scen...
Vill verkligen inte att hon ska springa där på sin lediga tid
när hon inte får vara där på sin arbetstid...
VET NÅN DETTA?
*
Hur eller hur så sa Mari till henne att du & jag ska nog ha ett
samtal utanför detta rum, så på Onsdag ska dom träffas...
& jag,,,ja jag kommer som ett brev på posten utan avsändare.
DET mötet ser jag fram mot!!!!!
*
Nu är jag så slut i huvudet så slime är nog konsistensen..
sova ja de borde jag göra,,ska nog göra så med...
lyssna på nattaregnet som håller på,,
*
I morron kommer Theo extra & Simon & Theolek, vi ska
boka tid jag & min man till "våra " tattueringar hoppas jag..
Så lite skojsigt blir det allt..
Även Laholmsemestern är bokad,,,,
Denna älskade stuga,luften,atmosfären....hoppas bara vi
kommer iväg nu för jag behöver detta,,vi behöver det.
Det är nog dessutom det "enda" som has råd med för Theos
semesterminne,,,sjukrriven blir inte jag rik på iallafall.
*
Jag läser er andras bloggar men är just nu urusel på att
kommentera er men jag lovar,,,jag är däe & tittar till er=)
*


*

Hejdåposs!

9 kommentarer:

  1. Kära Ankan... vet inte va jag ska skriva, detta är jue helt j-la otroligt.
    Sitter med tårar i ögonen och det gör ont i hela mig, livet ska inte behöva vara så jävligt, mot någon inte minst mot dig och Mari... ni har väl fått så det räcker i er familj... det där med att läkaren inte ska träffa din mamma... det är väl bara att säja till henne.. fattar hon inte så polisanmäl henne då... hon ska fasen inte vara där om inte din mamma vill det förståss...
    Nää det finns inga ord för detta elände... men bakom all skit så kommer det en sol som ska lysa länge på er... ni har fått er beskärda del att prövningar i livet nu.... nån jäkla rättvisa måste det väl finnas iaf, man klarar ju inte hur mycket som helst....

    Tänker så mycket på er..alla 5.

    Många pussar och kramar..

    Bergatrollet

    SvaraRadera
  2. Men det här låter helt osannorlikt.Vilken tur att din mamma har dig iaf,för man måste ju vara "frisk" för att vara sjuk,på sjukhus.Eller ha någon som orkar kämpa för sig.Eg saknar jag ord med skrivet ändå.Hoppas nu verkligen att din mamma rider ut det här.Hälsa henne från mig i cyberspace.Säg att jag håller tummar och tår.
    Styrkekramar från Mette

    SvaraRadera
  3. Fy fan va arg jag blir... Hur kan man göra ett sånt misstag??? Det är folks LIV dom har i sina händer! Jag vill åka dit och ge henne en ordentlig omgång! Eller ännu bättre se till att hon inte får utöva medicin längre.

    Stackars du :( Varför kan du inte bara få ta hand om dig själv! Sänder lite styrka till dig och din mor i dessa svåra tider.

    *kramar om*

    SvaraRadera
  4. MEN VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER!!!
    Jag tycker så synd om din mamma att det gör ont! Jag tycker att det fattas kompetens vart man än vänder sig, där man trodde att man kunde lita på välutbildat folk.
    Läkare, tandläkare, rättsväsendet och ända ner till klumpiga chefer på "vanliga" arbeten som gör folk illa. Har själv(eller familjen) varit med om en del O-kompetens de senare åren, så man har svårt att lita på någon! Men alltså, detta med din mamma tar priset!
    Hoppas innerligt att det ordnar sig till det bästa nu!

    Kramar om!

    SvaraRadera
  5. Jag är mållös. Vet inte vad jag ska skriva. Tur i alla fall att det är anmält och så. Men kan man inte polisanmäla?

    Hoppas att din mamma ska ta sig genom detta.

    SvaraRadera
  6. Tappar orden när jag hör detta.
    Alltså det får bara inte hända såna saker.
    Förstår om du blir trött.
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Nu grät jag när jag läser allt som du kämpar med
    Hoppas ni kommer iväg på semestern
    kram tänker på dig
    Kerstin

    SvaraRadera
  8. Men fina fina du.
    Så hemskt!! Stackars er, stackars er mamma!!
    Jag vet inte vad jag ska skriva...
    KRAM KRAM KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de lyckas fixa till det för din mamma så hon blir frisk igen.. Här verkar det ju inte bara vara ansvarig läkare som gjort fel utan även sköterskorna som gett medicin utan signering, ännu ett fel som inte får ske..

    Tror du läkaren kommer tillbaka till din mamma efter att Mari visat hur arg hon är?? För då är hon riktigt jäkla korkad.. Ni får te det med henn epå mötet att hon inte är välkommen in i den salen så länge din mamma ligger där..

    Hoppas du ändå får en bra dag idag.. och du.. Vad skönt att du gjort din sista cellgiftsbehandling.. Gott!!

    Kram Mia

    SvaraRadera