onsdag 5 december 2012

Vegetarisk julmatstips!

Haft sällskap av mamma här på dagen,hon är bara
för snäll..
Hade med sej goda saffransbullar & fixat lite här.
 
Det händer inte så mycket i Ankboet annars, har
börjat planera julen lite smått för nåt annat kan jag
inte ta mej för just nu....
I år ska vi få äran att fira med Mari & Daniel &
Daniels mamma ska bli mysigt att få träffa henne.
Tyvärr orkar inte Hanens mormor i år men kvällen
hoppas jag att vi samlas allahopa.
 
Tänkte kolla om det finns någon som har något tips
på vegetarisk julmat?
Å inte kålrot som julskinka för de har vi provat &
de var ingen höjdare...
Men borde finnas en hel del gott att laga till våra
vegetarianer.
 
Har ni börjat planera jul ännu?
 
Lucka nr 5
 
Sen idag hurrar jag extra extra för Theos syster som
blir myndig....
Good 18 bast,,,vart tog åren vägen....
GRATTIS ZANDRA!!!
 
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Karin Elfwing (medarbetre på sajten vegetariskt i fokus)11 december 2012 kl. 00:07

    Här är några vegetariska rätter som passar på julbordet

    auberginesil i olika inläggninar, glasmästar, lök
    Glasmästarlag, vitlök . cohd ill, senap, chili. Portabello går också att lägga in som"sill"

    Senapsportabello
    Vegetarisk sillsallad
    Gravad squash/aubergine
    Lutlök med tillbehör


    vegetrarisk Janssons frestelselse
    Janssons på kanelen
    Finsk morotslåda
    Liz morotslåda 35
    Finsk kålrotslåda
    Bryssekålslåda
    Ostronskivlinglåda

    Falska köttbullar

    Gällande skinkan kan man förutom kålrot (som är 70-tals recept därför tråkighetsgraden antar jag...), finns det även recept på seitan, tofu och risskinka. Jag har dock inte prövat någon vegetarisk skink-varaitn då jag inte ens åt skinka som blandkostare.

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för dina tips,,ska kolla upp...

    SvaraRadera