torsdag 27 juni 2013

6 år , 1 dag & Nisse Karlsson

I går var det 6 år sen min far somnade in, tänk att vissa
saker slutar man aldrig att minnas.
Jag är tacksam för att vi fick vara med till sista andetaget
& jag tror nog att pappa vet om att vi var där trots att
han inte var vid medvetandet riktigt.
 
Det regnade igår,precis som för 6 år sen.
Änglarna gråt!
Jag gråt & saknar.
 
Jag vet att du är med mej men det är så mycket
jag hade velat dela med dej i livet.
Tänk om du hade fått träffa Robban & se hur fin man jag
har snäll ,omtänksam,välvillig man..
Att du skulle fått sett " Lille gubben" som du kallade Theo
växa upp & få vara & greja i garaget med dej &
uppfinna saker.
 
Jo du ser det de vet jag men jag saknar dej!
 
 
Pappas ljus.
 
När mari & jag kom hem efter sjukhusvakan på kvällen
totalt dyngsura efter några mil i ösregn på hoj &
inga regnkläder så svängde vi förbi Tina & lånade
en flaska vin...
Jag sprang ner & bokade tvättid & Mari duschade &
hällde upp vin,,,,gravvin!
Glasets fot gick sönder & Mari trodde jag skulle bli arg
så hon löste det genom att sätta glaset i en blomma &
stoppa ett ljus i..
Inte blev jag arg...
 
Blomman är inte den vackraste men för mej så har det ett
värde som är oersättligt.
 
Saknar dej pappa & önskar att jag kunde få prata
med dej en gång till.
 
 


Balladen om Nisse Karlsson spelade vi alltid när vi
åkte på våra strömmingfiskarresor till Oskarshamn.

Ja & jag tror nog pappa förstår mina val i livet!
Det går inte alltid att vända andra kinden till!
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar