söndag 23 juni 2013

Midsommar i Ankboet..

Midsommarhelgen har varit lugn & städad,,precis
vad jag behövde  för att ladda batterierna inför kommande
vecka med allt vad det innebär.
Blomman,Kryddan & lilla E var här & vi käkade gott
skrattade & chillade..
Tyvärr avslutades kvällen med en febrig E.
 
Har ni haft en bra midsommar?
 
Midsommarflaggan hissad!

Började med frukost på uteplatsen,,underbart!
 
Sen drog förberedelserna igång..
Potatisskrubbning & tårtbakning.

 Då vi har galet mycket mygg hos oss så hade jag planer
igång för en myggfri kväll,,ja eller nästan i alla fall.
Citrusljus & myggspiral
 
 Fick rigga upp för midsommarregnet också ,parasoll &
markis så blevo det så bra så..
färskpotatis,eldoradosill ,Kategattsill &
mormor Karins rödlökssill

Robbans egengjorda jordgubbstårta

En omgång kubb blevo det men familjen
Thorn-Sjöberg-Agelii förlorade...& Fam Freij vannde.

True or FALSE

Lite midsommargrill så klart!

Vegetarisk snaps ?

 
Citron med torkade nejlikor ingår i min antimyggplan
men det jag inte räknade med var sniglarna..
Visste ni att dom tydligen är förtjusta i citron?
Dom tillomed kravlade upp på lilla parasollen.
Snigelparty!

Vart kattvakt åt lilla Shovvi..
 
Lördagen var bara slapp & chill, inte för många knop
gjordes av någon av oss.
 
Idag fick det bli lite sanering här
Theo dammsög med hörselkåpor på =) han gillar inte ljudet!
Disken dök jag ner i..
 
Nu önskar jag att jag vore trött men icke..
ja ja vad är en bal på slottet.
 
Hejdåposs

4 kommentarer:

  1. Ser ut som att ni hade en härlig midsommar =)
    Ha nu en fin start på ny vecka..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jag eller vi är supernöjda med midsommar ! Precis vad vi behövde . Tråkigt bara att fr Freij fick feber. Tack för oss, de gör jag gärna igen. Men jag tror faktiskt att du lyckades med myggen, för jag åkte inte hem med många bett, kanske tom inget och de måste väl ändå vara ett stortbetyg? Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skam den som ger sej med myggförbud...

      Radera