fredag 16 juli 2010

Inte som planerat...

*
Det är en del som inte blev som det skulle, en viss Mr C
äntrade vårat liv.
Han kom in som en tornado, virvlade runt & hånflinade..
Fnissade & trodde han var kung,,,
*
Nu har vi så gott som besegrat honom den otäckingen, han
flinar inte lika mycket nu som då men det drar allt en del i
hans mungipa tycker jag mej se & de värsta av allt är att jag
kan inget göra åt det.
Vi kan inget göra åt det bara försöka att acceptera !
*
Var på samtal hos Gynläkaren idag,,,vi var väl överens om
att det bara finns ett alternativ för mej i min situation.
Jag fick all information jag kunde få,,,,
*
En del av mej skrek,,,,JAG VILL INTE
En del av mej sa lugnt,,,ja så är det ju,,fejsa läget!
*
I dag skrev jag under på ett papper som gjorde så ont så ont
men som sagt, vi har inget alternativ ...
FUCK U MR C!!!!!!!!!!!!
JAG HATAR DEJ!!!!
*
När min strålning är klar så är det dags för sterilisering.
Min hormoniella bröstcancer gör att jag INTE ska bli gravid
är ju onödigt att ev väcka den björn som sover..
Inte tillföra hormonbaserade preparat i min kropp.
*
Jag trodde inte en namnunderskrift skulle kännas så jobbig
sån tomhet & maktlöshet som den gjorde...
Jag hade önskat så att få ett barn ihop med Robban,,,få en
minioss men vi vågar inte .
Framförallt så hade det inte varit rättvist mot Theo att
chansa.
*
Jag försöker att tänka att..
*Jag hade ju inte velat att min ev dotter hade fått bröstcancer
*Mitt liv går före ett liv som inte finns
*Vi har Theo
*
Men det gör ont, att inte få valet.
Det gjorde ont att skriva min namnunderskrift idag...
*
Nä det gör inte ont bara en stund på natten,,,
Jag har jättesvårt att acceptera.
Tycker jag ser bebisar överallt, förr ville jag snufsa på dom
men nu känns det mest jobbigt men som allt annat så planar
det ut det med....det får helt enkelt vara så just nu.
*
Det blir inte alltid som planerat!
*
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. nä det blir verkligen inte som planerat...
    tur du har mej som kan peppa dej med saker som är jobbigt med ongar särskilt då spädbarn:

    dom skriker.
    dom är totalt omöjliga att få att lyda
    det kommer sket o bråte ur båda ändar.
    det är inte säkert det blir ett vackert barn det kan bli ett troll:)
    dom ä bara bäbisar sån liten stund sen växer dom upp o vill du verkligen ha en till som står o skriker dumma mamma om sju år:)?!
    man får aldrig nån lugn o ro
    det ä skitdyrt att göra saker med många barn
    man är konstant orolig över ungarna, ju fler man har...
    gravid är ingen hönjdare att vara
    inte föda dom heller för den delen.
    ni skulle inte kunna bo kvar i er lovlely lägenhet för den hade blivit för liten.
    ni hade fått massa disskussioner om varför theo ska åka när den andre ska stanna
    theo hade nog blivit väldigt avundsjuk att behöva dela sin mamma med ett skrikande troll
    blöjor ä dyra
    gå runt med barnvagn...ä inte det lite "ute":)))
    dagny hade blivit jätteavundsjuk.

    se det som att du istället valt bort allt det där frivilligt. programmera hjärnan att en sterilisering är underbar för du behöver ALDRIG mer använda preventivmedel.
    säg te robban att han ska säga fem gånger om dagen te dej att han aldrig velat ha några barn o han är tacksam för att han slipper. ( även om han inte menar det så får han säga det fem gånger om dagen te dej ändå.))

    tänk på allt det goda i livet som det medför att bara ha ETT barn!
    och föressten så eftersom Theo är så underbart lugn säger dom att tvåan alltid blir tvärtom,
    ä första lugn blir tvåan vild o det var ju så i mitt fall...

    sen finns det ohyggligt många barn i världen som inte har nåra föräldrar, ta nån av dom.

    du löser det här precis som du löser allt annat...

    semestra nu, när grubbel kommer blås iväg dom. jag har en gröt hjärna så jag glömde kolla efter böckerna ska göra NU...

    KRAMAR KRAMAR TE DEJ!!

    SvaraRadera
  2. Jag har inget negativt att säga med att skaffa barn. Tänker inte ens försöka peppa dig att inte sörja.
    Klart du ska sörja.
    Klart du får vara ledsen.
    Förbannad.
    Skrika åt jävlafuckingcancer.

    Barn är underbara.
    Det är livet också.
    Å det finns så många barn som behöver ett ankbo att växa upp i.
    Som redan finns på denna jord.


    Jag kan inte få fler barn pga fuckingcancer, men jag har ett.
    Tack och lov.

    Det finns inget finare än barn.

    Så gråt.
    Förbanna.
    Bryt ihop.

    Å kom igen.

    SvaraRadera
  3. Jag hamnade här efter ett besök hos Fighter och eftersom du ville ha ett spår ska jag försöka lämna det här i ditt ankbo.

    Man måste sörja för att kunna gå vidare säger man efter ett dödsfall och samma sak gäller nog er.

    Och familjer kan se ut på olika sätt så det är ju inte omöjligt att en ankunge dyker upp i framtiden i någon skepnad som du inte har tänkt dig det i dina drömmar. Men även om den är ful kan den utvecklas till ..
    Ja du vet.

    Ha det gott och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. Jag lider med dig käraste Annika..
    Men glöm inte att det finna andra alternativ än att "baka" sina barn i din egen mage. Adopterade barn blir ganska bra de också! ;
    Kramar

    SvaraRadera