torsdag 1 juli 2010

Usch vilken gnällblogg detta blivit,,,nåt nytt varje dag tyvärr!

*
Det är väl en jäkkla tur att allt inte kommer samtidigt ja
eller inte allt på en & samma dag iallafall!
Det går troll i mitt liv just nu!!!!
*
SEN när allt är över så är min önskan att det bara trillar ner
positiva saker i mitt liv, negativt har jag fått så det räcker,,
men kvoten är tydligen inte fylld ännu..
Hur mycket ska det behöva bli egenligen,,,jo en aning oflyt
är det just nu..är så glad att jag har ALLA mina underbara
vänner & min underbara Robban & ja hade INTE Theo varit
här nu så kan jag faktiskt inte svara på hur jag hade varit!
Men hela tiden så tänjs gränsen, klart jag fixar detta OXÅ!
Människoorken är som ett gummiband,,elastiskt.
*
I natt så är det någon klåfingrig människa som tydligen var
tvungen att ha vita blinkersljus,,,dom satt på våran bil såklart
vems annars?
2 st vita framblinkersglas är stulna från bilen i natt,,,,jodå det
är polisanmält (Tack åse) men nya glas var vi ju tvugna att ha
& det blev ju en nätt summa på 800 kr....
Klart jag inte vill att någon ska råka ut för stöld men just nu
kunde det inte varit någon annans bil,,,,,,
Har vi inte nog nu!!!!!!
*
Förmiddagen var inte bara negativ, fick java besök & tiden
bara flög iväg, mari kom förbi en sväng innan hon skulle åka
till Göteborg igen.
Underbart med videosamtal, hon visade mamma sin lägenhet
som hon inte har varit i ännu =))
*
Hade ju en telefontid med mammas läkre i dag oxå.
Han ringde & var väldigt ödmjuk måste jag säga, jag behövde
inte höja mitt förberedande rykande pekfinger så högt som
jag laddat för.
Men det kommer att bli en anmälan från mej,,,
Mamma har blivit övermedicinerad av cytostakiapreparat.
Felraportering mellan avdelningarna.
Hon skulle haft denna medicin 1g/ v men har fått den
VARJE DAG!
Nu ligger hon med dropp i form av motmedicin.
Jag tackar alla gudar som finns att det blev upptäckt för
annars är det inte säkert att jag hade haft nån mamma kvar!
Ja så allvarligt hade det blivit!
Så nära det var!
Hon hade stykit med!
Hoppas nu bara att hon orkar att fixa detta för hon är skör.
*
Men Läkaren försökte inte skylla på någon, vilket jag är glad
över & var medveten om att dom gjort fel & berättade för
mej hur jag nu ska gå tillväga för att anmäla dom.
Han förstod även att jag var arg över det som hänt.
Jag har begärt ALLA papper över provtagningar & journal
så nu ska jag ta tag i detta .
Mammas lever & njurvärden håller på att återgå till det
normala
*
Kommer att ha daglig kontakt & rapportering från
avdelningen nu.
*
Tycker så synd om min mamma,,,
Hon är så värd att bara få må bra & bara vara & göra kul
saker.
*
Då jag nu är om ännu mer pressad så får det inte hända henne
något mer nu för då är det nog jga som hamanr på sjukan
känner att min gräns för att leva så här är nådd snart...
*
Tur att jag har rutin på vardagen =)
..
*
Kvällen avslutades dock underbart ...
Theo fick hänga med Robban under kvällen.


Hämtades upp halv sex för att plocka ut biljetter till kvällens
bio.
*
Nya Twilightfilmen..
*
Vi trodde det var Anna som skulle dregla mest *L*
Men halleluja,,,överarmar & överkropp!!!!
Jake is the guy!
*
Nu ska jag nog försöka få upp mannens överarmar,,,,,så jag
kan dregla ännu mer över honom....
Kom hem & berättade detta för Robban,,han log.
*
Ja filmen var så sevärd, kan nästan säga att vi hade bloggbio!
Jag, Blomman & Anna.
Fick en ursöt anka med lampa som kvackar oxå i mina ägor
ikväll....Tack vännen!
*
Hejdåposs!


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att dagen avslutades positivt med lite dreggel i en biosalong med goda vänner :-)

    Se nu till att anmäla klåparna på sjukan, sånt får och skall inte hända...

    Ha sen en bra fredag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. ja di är en hoper idioter på sjukan men skönt att du fick feedback direkt o slapp att slåss mer än nödvändigt...

    hoppas nu din goa mor blir bättre!!

    tack för trevlig och mysig bioblogg-date igår:)))

    pösss

    SvaraRadera