söndag 6 februari 2011

Slottsfrun..

Teleborgs slott
Ja åtminstone för en liten stund =)
Då vi idag har 1 årig bröllopsdag så tog vi in på slott!
Jag är såld, vill oxå ha ett slott!
Så vackert,lugnt,skönt & häftigt,ja vi kommer definitivt att åka
tillbaka dit när det är grönt så vi kan se utsidan oxå.
Var så skönt att bara komma iväg jag & Robban,bara vara vi.
Tyvärr så missade vi detta med att förboka maten på slottet så
det fick bli restaurang på stan men jag kan INTE rekomendera
LaGondola i Växjö,det var under all kritik men mesproppar
som vi var så sa vi inget!
Nåja, kollade Bio Änglagård & den kan jag rekomendera.
Kvällen bestod av bastu & skumpa,lagom avkoppling.

Tog rundtur på slottet så jag visar er bilderna så kanske det
nästan känns som om ni var där med =)
Inga spökkänslor fick jag tyvärr...

Så högt upp vi kunde komma i tornet.

Välkomstkaffe & goda kakor bjöds det på i Anna Kosskulls
sovrum,där vi hittade ett gigantist linneskåp..

Men i nästa rum fanns det ett ännu större!

Här hämtade vi frukost.
Ett glas rött i denna hörnan hade varit trevligt.






Detta året har trots allt gått fort,nu har vi tagit nöden så lusten
står på tur...
Han är allt bra fin min man!

Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Annika Strandberg7 februari 2011 kl. 07:01

    Så vackert det ser ut! Du har hamnat på helt rätt plats :) Jag ser fram emot att komma på slottsmiddag hos er ngn gång i framtiden ;)

    SvaraRadera
  3. Ha så märkligt! Jag skulle skickat med de i mitt sms jag skickade att ni inte skulle gå på just på den resturangen. En gång när vi var där och åt middag så beställde jag efterrätt som jag alltid bruka göra. Fick in min glass och började äta på den. Rätt som det är börja jag känna ovanligt stora klumpa i . Jag spottade ut de och då var de överkokt ris i. Jag kräks nästan av att tänka på de. Kram till er alla tre

    SvaraRadera
  4. Grattis till er :)
    Och vad mysigt ni måste haft det.
    Slottet ser helt underbart ut och ni två tillsammans, man blir så glad på nåt vis :)
    Ni verka så kära :)

    SvaraRadera
  5. Visst är slottet väldigt vackert, men det är ER det lyser om!

    Kram på er!

    SvaraRadera