fredag 6 juli 2012

"Muffinsryck "

I går mötte jag & mor min upp Mari & Theo i
Jönköping...
Han hade saknat mej =)
Kunde inte pussa nog på han.....
De vart lite dötid innan nästa tåg till Gbg så våran snälla
mor bjöd oss på mat...såna massor av mat & så gott!
Stekt ris med kyckling
Theo tog vegetariska vårrullar
Ja de var så mycke mat över så jag tog faktiskt med
en doggy bag med hem.
Tycker det är synd att maten slängs & sen har vi
ju betlt för den..
Brukar ni göra det?,,
Ta med hem?

Theo var supernöjd med sin Mostersemester men
tyckte det var skönt att komma hem,,,ja ni kan
gissa att han rusade ut till kompisarna på gården
när han kom hem =)))

Igår var de ju hyfsat väder så då blev det grästrimmning,
tvättning & grillning....
....men asså vart är sommaren?????

Egengjorda myggljus

Kunde sitta ute en liten stund,myggljus & rökelse
höll myggen borta lite granna..

På morron idag blevo jag bortskämd,Theo fixade
kaffe på sängen & Hanen lagade gofrulle..
Mumma värre....
Theo fick strumpor *fniss*
Mintchokladmuffins/Bananmuffins
Har även bakat muffins..."rycket" tog bara 5 H att
fullfölja..blixten är jag de!.

Nu väntar jag på åskan för kvavt är de här...

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Åskan lär du nog få vänta på lilla vän.. den kommer inte denna veckan ;)

    Läs på min blogg om bra tips för att lindra sina myggbet. Hittade något bra där.

    Ja när jag är på pizzeria ta jag med mig det som jag eller familjen inte orkar äta upp. Det är slöseri att slänga så mycket mat och som man kan mumsa i sig på kvällen eller dagen-efter-lunchen är fixad.

    Kram

    SvaraRadera