fredag 28 september 2012

Hoppas de går bra MEN barn & vapen är FEL!

Jag tycker inte om när min son vill leka krig,visst han är
kille & som han säger....
"Alla andra får ju"
Ja tyvärr så tillhör jag den kategorin av mamma som
i vissa fall fullständigt skiter i vad "alla andra får"..
Jag vill inte att han har vapen eller leker med dom...ja
jag blir lika sur varje gång han kommer hem från sin
far med ett nytt vapen...men de kan jag inte göra nåt
åt tyvärr.
Eller,,jo han får inte leka med dom här.
Vet oxå att jag kan inte styra det till fullo men jag gillar
det inte & de behöver jag inte heller.
 
Det finns så mycket krig & skit i världen utan att
våra barn behöver spä på det genom leken.
 
Har predikat om att INTE sikta mot någon för pinnarna
i våran skog är kulsprutor!
Ja säkert som dom flesta barn.
 
Häromdagen hände det som inte fick hända!
 
Ett utav barnen hade ett gevär ute,förmodligen
är det av någon modell Air soft...det är väl 18 år på dom?.
Grabben är endast 8 år & hade det på gården.
När vi sitter & äter middag ser vi hur en av dom anddra
killarna sitter på marken med handen på panna..
 
Vuxna går ut så jag kände att jag inte behövdes där.
Theo var som tur var inne hos oss..
 
Grabbens öga blev lite rött för en av tjejerna hade lattjat
med vapnet & pang,,,,skjutit grabben i ögat med denna
plastkula som kom ur pipan..
Det var inte meningen från hennes sida,det förstår jag.
Hon ville ju bara testa brorsans gevär.
Felet ligger inte hos barnen,,frågan är..
Varför släpper föräldrarna ut barnen med ett sånt vapen???
 
Familjen med den skadade grabben åker till sjukan &
de var bra personal som tur var på jouren..
Han ska ha lapp för ögat,han ser men det är skadat i
ögat & på tisadag får vi veta hur detta påverkar
grabbens syn..droppar & koll.
Han får inte hoppa,springa.
Jag hoppas bara att detta inte ger honom något men för
resten av livet
Jodå det är polisanmält för det är 18 år på ett sånt vapen.
Men det handlat om försäkringar & ett stamp i backen....
 
MAN LEKER INTE MED VAPEN!!!!!!!!!!!!!!
 
Så snälla föräldrar där ute,,håll koll på vad erat barn får
hem,köp inget som inte är rätt ålder på eller i vuxet sällskap.
Eller vad kompisarna har.
Nästa gång kan det vara din unge som blir träffad i ögat!
 
Jag personligen tycker att det är minst lika viktigt att
respekter åldern på div olika spel dom spelar.
 
 
Krigarspel är inget för en 8 åring men det är bara MIN
åsikt..
 
 
Tycker synd om grabben men är så glad att Theo inte
var ute & det var hans öga..
 
Hur tänker ni runt detta?
 
Skriv gärna en kommentar här på bloggen & ej på
Fejjan för jag kan inte se inläggen där..
 
Nu fredagsdax i skolan med stressinfo & lite virkning.
 
Hejdåposs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar