söndag 16 augusti 2009

Det blir inte alltid som planerat =/

*
I går for vi till Målilla & GP Speedway även kallad
åkaruntisandensporten =)
Camilla hade lånat "Lisa" & Hanen hade sin.
Vi hade för ett bra tag sen blivit inbjudna till att få köra in GP förarna
när dom skulle presenteras.
Det var ju inte så att jag & Dagny fick åka för det var Engelsmännen
som bestämde & då skulle det bara vara HD!
Nu vill jag inte köra inne på banan för jag tycker inte så mycket om
grus men det hade säkert varit fler som velat köra.
Jag agerade spätta, min hand funkar inte när det blir kallt.
Rumpan min var bortdomnad,,,,,HD,,,,,,,,
Kosan styrdes mot samling i Målilla...
Camilla & Jag posar =)
Sen hämtade dom oss & de blev kortege till Speedwaybanan.
26 cyklar var det, lite maffigt & kul.
På väg in i bunkern för väntan.
*
Parkerade hojar & gick för att käka, jägargryta & Loka =), regnet
hängde i luften.
Rundvandring i depån & kollade lite & reka plats så jag kunde fota sen
när dom körde in.

Ronny & Hanen i väntan.

Hmmmm skeptisk !

Sen var det dax för inkörning, regnet var med oss så typiskt!


Snart e de dax,,,nervös!
När alla 26 cyklar har kört fram & står där & mullrar i väntan på att
få en förare,,,DÅ,,,får vi reda på att vi får inte köra in förarna för
Engelsmännen.
Dels för våran säkerhet ,,visst de kan jag köpa men samtidigt hoppas
jag att dom som valt att köra vet sina begränsningar.
Argument nr 2,,,,det fick inte bli spår i banan...
HALLÅÅÅÅÅÅÅ! Det är en Speedwaybana!
Tommy & Pompa som arrangerat detta var INTE glada kan jag säga.
Snacka om att bli stoppade på målsnöret..kändes snopet.
Det var folk från överallt som dom fixat ihop som kom enkom för att
köra in förarna, visst vi fick mat & gratis intreäde=)
*

Här är vi !

Är ju en helt annan sak att se det live måste jag erkänna. Jag var nöjd för den röde vann mestadels *L* . Håller alltid på den röda,,de är en fin färg *knäppis*

Men med tanke på var vi kunde ha gjort istället var, Vi hade inte behövt lämmna Cajjo på dagis, Camilla hade inte behövs fixa hoj & vi kunde varit med på Anna & Sussies möhippa istället. Hoppas eran hippa blev oförglömmlig.

Ja ja,,Gollob (tror jag han heter vann) sen for vi hem & Camilla tittade över på Janson & korvstroganoff & lite vin & popcorn.

Prisutdelning.

Denna är till dej S *fniss*

Idag tog vi sovmorron opps,,halv ett slog jag upp ögonen & Hanen väckte jag kvart över 1. Så idag bara pajsar vi omkring & pillar naveln. Kasslergryta & potatis & film antar jag ligger på planen.

Planerar för nästa vecka, har en del jag MÅSTE göra innan jag blir opererad..

Hejdåposs!








4 kommentarer:

  1. men så snöpligt då:-( jaja det blir inte alltid som man tänkt sig...men du måste ju bara gilla speedway! jag var inte intresserad innan chille, men nu ser jag alla gp-matcher och går gärna på en match och står och skriker...gillar det jättemycket!

    kram och när ska vi fiiika?

    SvaraRadera
  2. Jansson?? Jag ska ha svenskeparty på lördag, o har aldrig lagat janssons förr; kan man laga på nypotatis? OBS! Viktigt att du svarar!! Skriver du "färdigköpt" så SKRIKER jag!!

    SvaraRadera
  3. Tycker dom var riktigt taskiga mot er, som du skrev så hade ni ju haft lite annat kuligt att göra...

    Men det var en speciellt fin Monsterbild ;-) du knäppt!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det hade ju varit en rolig upplevelse att vara med om, men oj vad jag hade blivit arg om jag hade varit med. Jag hade nog anti-målilla ännu mer..
    Hoppas att det är bra..
    KRAM

    SvaraRadera