måndag 3 augusti 2009

En regnig dag i mitt liv!!

*
I dag har det typ regnat HELA dagen & vi har haft ont i huvudet,
kanske kan det vara så att vinet satte spår sen i går eller så var det
för att det varit så oerhört tryckande här idag.
Som att gå in i en vägg & inte få luft!

Gårdagens vin,,rekomenderas!
*
Vi tog en runda till Halmstad men det blev en kaffe på Harrys det
är inte kul & strosa hand i hand & mysa när det öser ner!
Åkte till en Galleria istället & hittade ett linne & en trimmer till
hanen så han kan få till sitt skägg på riktigt & kunna spexa lite *fint*
Köpte en pruttkudde till Theo oxå, han fyller ju år snart & hans
gamla har gått sönder så då blir han säkert glad.
På vägen hem så hoppade vi in i Lillstugan,,en godisaffär mitt ute i
skogen.
300 sorters godis!!!!
Så bra för nu klarar vi ju oss ikväll oxå =)
Har ju ätit grillspettsrester & potatismos & blåbärspaj innan så nu får
vi äta godis !
*
Att jag har en UNOfuskande hane är något jag inte gillar riktigt,
hann vann massa gånger igår =( får se om det blir revansch ikväll!
*
Vi har pratat om bröllopsdatum oxå & vi har nog bestämt oss men
måste ju kolla så lokal & vigselförättare finns oxå.
Passade på att köpa en bröllopstidning & kolla lite granna.
Är alltid kul med ideer.
Nu har jag ju vänt mina tankar på att kanske ha en svart klänning
med röd korsett på..ja ja får kolla med min sömmerska!
*
Kvällens vin,,
Så ikväll blir det ett Rosevin, är nästan så att man kan tro att jag är
på vinprovarsemester *L*
*
Det sista jag hörde om de skadade är att de är väckta & jag hoppas
att det ska vara stabilt.
Tänker massor på allihopa..känns så meningslöst!
Sprit & bilkörning är ju ingen bra kombination.
Nä alkolås på ALLA bilar!
Måtte det gnaga i henne resten av hennes liv!
Så kör lugnt, som min mamma sa när jag bad dom köra lugnt nu på
sin semester,,
-Det spelar ju ingen roll för vi vet ju inte vem vi möter det kanske
inte är vårat fel!
Sant,,,
Min kloka körskolelärare sa till mej när han levde,,
-Se alla andra som älgar i trafiken, du får tänka åt dom oxå!
Sant det med..
*
Nu ska jag måla nageln & bara vara,,
*
Hejdåposs!

9 kommentarer:

  1. Var det onykterhet? Fy faen alltså.

    SvaraRadera
  2. Annika blev så glad när jag läste i din blogg häromdagen....
    Grattis gumman så mysigt....och bröllop stundar...
    Vilket brudpar..ser dig framför mig...strålandes.....
    Planera bröllop...en skön sommarpyssla,
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  3. Yo! jag tror inte di hane fuskar i UNO. Du bara inbillar dej. men om han gör det så får du hota han me Lumor!
    Ha de så gött ni båda=)

    Janne G´s Farsa i Ondskan

    SvaraRadera
  4. Hmmmm du bara myser & myser,,,:-) & det gör du rätt i.
    Min körskolelärare sa att: Du skall alltid tänka att alla andra i trafiken är IDIOTER.. :-)
    kram

    SvaraRadera
  5. Oj! Ska ni gifta er?! Grattis :-)

    SvaraRadera
  6. hahha, vilekn rolig blogg du har! Huvudvärken kommer från det tryckande regent, allt annat är uteslutet!

    SvaraRadera
  7. bättre du kommer till vettlösa igen. här har minsann solen skinit hele dan nästan!
    och ja, hittar jag en fin gård där neråt smäller det till tror jag. skulle bra gärna vilja bo nära haavet.
    kram på dej och ps godisladan i laholm var ni på va? gött godis och mysigt ställe tycker jag!

    SvaraRadera
  8. Tack för vintipset (röda)! Rosévinet har jag redan köpt - två gånger :-)
    Ja du, nu ser jag verkligen fram mot att få flytta. Och det blir nog bra. Det som hänt här har ju koppling till platsen. Och nu har det faktiskt varit lugnt i en månad. Men man vet ju aldrig... rätt som det är så kan allt sätta igång igen - och då vill jag inte bo här. Fast förhoppningsvis så håller lugnet i sig.
    Sov gott!

    SvaraRadera
  9. Just det... Glömde säga att jag la till dig som bloggar jag följer. Det är helt ok om du gör samma sak :-)

    SvaraRadera