torsdag 16 augusti 2012

Vinbärssaft ...men hur?

Tog en tur till blommans mormor & morfar igår
för lite vinbärsplockning..
Svettigt var de för jag var påbylsad..ja allt för att
undvika fästingar...uärk..
En väldigt vacker plats i dom småländska skogarna

Skörden.

Blev nog en 5 liter,valde att inte plocka mer
för jag måste ju kunna göra av med det oxå.
Jag funderade på saft..MEN,,,
Under min 29 år  så har jag aldrig gjort saft..
Är det svårt?
Hur gör jag?
Tips någon!

Gårkvällen blev jag på så grinigt humör & det kröp
i kroppen,kunde inte vara stilla...så jag trimmade
gräset & sopade av framsidan ..det är ju massor av
frökapslar eller vad dom heter jue.. & tvättade
några maskiner ..
Det känns i ryggen idag...
Å trött är bara första namn.

Natten har varit hektisk oxå,vi har nämnligen
flyttat till Linköping i natt & vi hade en sjysst
amerikanare att åka i med flames på hela bilen=)
Kanske därav mitt ryggonda av allt bärande *L*

Nu får jag nog låta solen ta över några låtar
innan jag sopar av baksidan & fixar mat.
ja om inte myggen äter upp mej,,invassion har
vi här även dagtid..

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar