måndag 2 februari 2009

Bättre men inte bra...

Det värsta med att gå hemma så här som jag gjort & gör är att det
startar en massa tankar & funderingar, det finns ju tid till att grunna.

Min lunga är bättre men inte bra, blir väldigt anfådd när jag gör något,
var på en liten walkabout idag & det var precis vad mitt flås fixade nu.
I morron ska jag ner på torget en sväng måste ju röra lite på mej så
det kommer igång.
I söndags var vi hos min Gudmor & Gudfar, jag har ju sån tur så Theo
får ärva massa kläder & det var dax för en insamling i går.

Det är alltid skönt & härligt att prata med min gudmor, hon är en av
dom klokaste & smartaaste kvinnor som jag känner men det är
antagligen för att hon inte hymlar & talar om saker för mej,
vänder på ord så att det låter precis som det är menat att det ska,,
vänligt men bestämt.
Hon håller inte alltid med, vilket är bra men jag får alltid säga min
mening men oftast har hon redan sett allting innan jag talar om det.
Jag tycker att det är en oerhört fin egenskap hon besitter, jag önskar
att jag oxå kan få äran att få den egenskapen.

Hade en liten prtastund med henne, det finns ju lite tankar i mitt liv
som inte är så enkla.
Jag kan tyvärr inte påverka dom då jag inte får vara med &
kasta tärningen längre men det är alltid lika skönt att lufta med
henne.
Tack för att du finns & att just ni blev mina gudföräldrar!
*************************************************************

Äntligen har "våran" miljöstation öppnat igen, varje torsdag är den
tillgänglig igen, hoppas nu att folk respekterar dess syfte denna gång
& inte tror att det är en avfallstipp som sist.
Bra att ha ett ställe närma sej där det finns möjlighet att slänga
tidningar,plast, kartong & glas..vi behöver bli duktigare på detta!

Nähä dax att vila lite till & leta bil..

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar