fredag 12 februari 2010

Första sparken riktad mot Mr C

1
Upp kl tidigt dvs kl 06,00!
Dusch*2, frukost,cajjorastning, & JAVA!!!
Sen bara det av mot Jpg, vi skulle vara där kl 09,00.
Kom dit & Syster Snorksan mötte upp =)
Kom in till "mitt rum" & där blev det oopps väntan igen.
1
Kl 10,30 kom sköterskorna in & förberedde.
Dom hade lite problem med att få ut blod ur venporten så
det blev en vandring i korridoren med koksalt några vändor
hade tur så hon behövde inte sticka om nålen för det kom
igång....THANK U!
1
Kl 11.10 fick MR C sin första spark,,,av mej på ,,,,,
Ni andra får sparka precis på valfritt ställ,,=))))
I DO NOT CARE, bara det gör ont på den elekingen!
Ankbädden=)
Söstra mi med rosa sjal dagen till ära=)

Brickan med godsaker.

Snyggt upphängt oxå!
1
Jag har aldrig i hela mitt liv kännt mej så liten, så maktlös.
Tåranra rann & det gjorde så ont i hjärtat, är så glad att
Robban var med mej,,
På nåt sätt så gick det upp för mej att nu ÄR det på riktigt
jag kan inte styra alls,,,ingen känsla jag önskar någon jag
tycker om, måtte ni aldrig behöva gå igenom detta.
Jag har gjort valet att inte berätta alla mina känslor för
mamma för hon behöver inte det nu,,jag ska berätta senare
för henne, det lovar jag.
Jag blev så tom & så liten, jag kan inte beskriva mer.
Inte ens när jag var i Botswana kände jag denna kraft av
litenhet även om det var ensamt där innan Anna kom.
1
Att det ska komma så,,inpå för några påsar med cellgift!
kanske är det för ordet gift & att jag mer & mer förstår vad
det kommer att göra med mej & vårat liv ett tag framöver!
1
Har världens finaste man iallafall!
1
Ingunn var med nästan hela tiden, bara en liten personlig
pause, du ska veta att det var jätteskönt att du var där,ja
både för mej & Robban, goa skratt mitt i allt=))))
1
Så nu då för att stilla,,
Ja iallafall en läsare *L*, du får Goggla!
Så har dom hällt i mej:
Mot illamående:
Betametason ,8 mg
Metoklpramid,10 mg
Ondansetron,8 mg
FEC:
Flurorouracil 1 påse
Epirubicin, 1 påse
Cyklofosfamid, 1 påse
Koksaltlösning.
1
Har även fått tabletter jag ska ta i kväll & i morron.
1
Det kändes inget när det åkte in som jag trott men lika glad
är jag för det.
Läkaren på Onk fick även tag på min andra läkare i Eksjö
så nu e de löst med Endometriosbiten oxå.
Får väl bli en heldagrestuarering i Eksjö så småningom =)
1
Blev sjukskriven i 3 månader till fast hon undrade om jag ville
vara arbetssökande.
Öh nä,,vad skriver jag i mitt CV?
1
Cancersjuk 37 åring,barnskötare & får Cytostatikabehandling
i 4,5 månader till...& sen strålning i 5 veckor dagligen.
-Ursäkta men kan jag få vara lite ledig på mitt nya jobb?
Ingen arbetsgivare som kommer att slåss om det CV;t nu
precis=)
1
Men hon var kankse tvungen att fråga, vad vet jag.
Inga mystiska människor kom ut från nån bakdörr idag i
allafall =))
1
Sen traskade vi ner till en helt cool,underbar hårfrisörska
henne gillade vi starkt=) Harriet!!!
Några goa skratt fick vi & hon med.
Hon hade egentligen stängt men öppnade för min skull,,
Service? OJA!!!!!
1
Hittade en passande.
1
Inte den färgen då men det hade ni nog redan gissat=)
Hon ringde & kollade vad den fanns i för färger för hon hade
fått in den förra veckan.
Den fanns inte i min färg men det är svårt att begära men
hon hittade en med röd,brun med lilaaktiga slingor i..
1
Som hon sa till perukfärgbeställaren.
-Detta är en tuff tjej som inte är rädd för färger så en
beige blir inte bra!
1
Den kommer om en vecka så då får vi hämta den,,,,de blir
bra till slut!
1
Robban fick prova ut en liten lugg oxå=)
Fniss
1
Kl 15 lämnade vi Ryhov & då dröp svetten om mej, skulle gått
på lite secondhand men jag orkade inte, vi for hem.
Jag vilade te att en stund i soffan medans min man fixade
Tacopaj/gratäng åt oss...
(nä inte med den starka såsen Ingunn, men den tårade hans ögon)
1
Illamåendet har uteblivit än så länge men är trött &
begynnade huvudvärk, funderar starkt på sängen!
Är ju OS invigning kl 03,00 i natt som vi tänkte titta på, det
brukar vara maffigt.
1
Hoppas nu att min temp inte stiger & att Theo inte blir mer
snuvig så han kan vara hos mej på Söndag,,annars får vi lösa
det på nåt vis.
Det är dax för den årliga kattutställningen för hans andra
hem & då blir det en låååååång dag för den lille killen.
1
Är ju allahjärtansdag oxå & då är det ju ett privilegie att få
ha honom extra =)
Mannen har lovat att baka,,,GIkladdkaka*mumma*
1
Annars är ju restruktioner som vanligt, hålla mej undan
infekterade personer.
Jag blir mest känslig i slutet på nästa vecka så då bör jag
inte beblanda mej in på ställen med massa folk.
Har Theo typ magsjuka så ska han inte var här hos mej =((
Men det är så skönt, jag & hans pappa pratade om detta
idag & vi löser detta,,känns skönt & tryggt!
1
Jag tänker inte utsätta mej för något som inte är ett måste
är trött på hindebana nu,,,,
Så det är ju tur att jag älskar mitt hem & har internet & sen
kan vi ju alltid ta en promenad & tjata skit & dricka kaffe ur
termomuggar....
1
Tack Camilla för Cajjoluftningen, guld värt!
1
Så hur har eran fredag sett ut?
1
Hejdåposs!






12 kommentarer:

  1. Lilla vännen....kramar dej.
    (min fredag har varit helt okej)

    SvaraRadera
  2. Gud vet inte riktigt vad man ska säga, om man ska säga osv.. Men jag tänker verkligen på dig!!
    Kram på dig! // Lhinda

    SvaraRadera
  3. Min dag har varit betydelselös om jag jämför med din. Jag har tänkt på dej o din lilla familj idag. Visst är det konstigt att man tycker att man känner dom, vars bloggar man är inne o läser? Kram o hoppas att du får må hyggligt gott utan illamående osv. Kramiz

    SvaraRadera
  4. oh där fick jag o mitt övernaturliga intresse för mediciner nåt att bita i ett tag..:) jag o google o en kanna kaffe:))) japp bara att sätta igöng..

    min fredag har bestått i att tänka goda tankar på dej, har nästan känt din maktlöshet idag gumman lilla...
    vi är små när det kommer till kritan. MEN
    stark är du. starka människor har du omkring dej både på denna sidan verkligheten och på den "andra" sidan. så ....
    läste nån stans på nån blogg:

    IF YOURE GOING THROUGH HELL....
    JUST KEEP MOVING.

    så är det. keep on moving. jag lärde mej mkt hos Sabinas blogg, var det något hon bara körde på, så var det FRAMÅT. framtid, aldrig stanna. aldrig blicka bakåt. bara fortsätt gå..

    så. första klivet ner i avgrunden, och du klarade det.
    men förövrigt så kan vi alltid lösa det med Theo fisen, för här är han hjärtligt välkommen, det VET du...o han verkar inte vantrivas heller:) skit samma om det är tidigt eller hele dan...
    och vad gäller cajjo, vore det kanon om robban kunde komma med honom, o testa hur han o nicken är, för jag tror inte det skulle bli nån fara, cajjo är förståndig och nicke så liten:)
    så kunde cajjo vara här när det blir fler långa dagar? så slipper han vara själv nåt o ni slipper tänka på åtminstone honom? bara en tanke.

    kram på dej nu och tänk FRAMTID:)

    pöss pöss o kram på dej rara anka!

    SvaraRadera
  5. Skönt att vara igång, fast jag förstår precis tårarna!

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Bara gråt, bara släpp ut det.. Tror att det är viktigt att du gör det för att ändå må så bra som möjligt under denna resa..
    Nu har du startat och nu jäklar skall han få sparken, Mr C, från din kropp, och det med besked..

    Ha det nu så bra du kan..

    Kramar från Blekinge..

    SvaraRadera
  7. du är så stark min fina vän, robban så fin i peruk, ser ut som nils dacke typ :) Puss och kram på er båda/Mia

    SvaraRadera
  8. Visst är Harriet underbar? Helskön människa!
    Känner så väl igen dina tankar. Hur liten och rädd man kände sig när allt drog i gång. Det är jäkligt skrämmande... Att sitta och se på när dessa vidriga gifter åker in i ens kropp. Mådde fysiskt dåligt när jag tittade på dina bilder, speciellt när jag såg påsen med de röda gifterna. Det är ju dessa som gör att man tappar håret...

    Den period du är i just nu är den värsta, enligt mig. Då är allt nytt och otäckt. Man vet inte hur man kommer att reagera och så det här med håret.
    Det blir lättare sedan, när du vet vad du har att förvänta dig efter behandlingarna. Du kommer in i en slags vardag, visserligen med toppar och dalar, men allt är inte lika skrämmande sedan.Det värsta helvetet upplever du nu.

    Lilla gumman, tänker på dig, vet vad du går igenom men vet också att det har ett slut!!!
    Nu gäller det att ta en dag i taget och njuta av det som finns att njuta av. (Inte lätt, jag vet, men det finns inget annat sätt)

    Många, många, många, många, många, många, många, många, många, många, många, många kramar till dig!!!

    SvaraRadera
  9. *sparkar mr C där det gör som absolut ondast*
    Tänker på dig och försöker sända lite styrka till dig nu i denna svåra tid.

    Många varma kramar!

    SvaraRadera
  10. Förlåt mig Ankan mitt i allt ditt jobbiga, men idag har DU gett mig dagens asgarv-med ditt foto på din man i peruk.Tänk hur fel det kan bli...på en för övrigt snygg karl ;-)
    Tack för att du bjöd på det!

    Tänker på dig och...
    Kramar om dig försiktigt!

    SvaraRadera
  11. Tror på dig, du fixar detta. Tänker på dig och sänder massor med kramar!

    Min fredag var lugn tillsammans med sambon och i natt jobbar jag.

    Har du kikat in på min nya blogg? Vad tycker du om den?:)

    kram

    SvaraRadera
  12. OMG, vad många konstiga saker du fick i dig! Och nej, jag vill ALDRIG se dig blond. Ankan ska vara chock-rödhårig :-) GI-kladdkaka? Finns det? Måste googla.

    Hoppas att du mår bra dag.

    Kramar

    SvaraRadera