onsdag 10 februari 2010

Hurra för Theo som är 5,5 år IDAG=))))

1
Theo hade ingen feber idag men fick vara hemma från dagis
för säkerhets skull, är lite hostig & snuvig.
Theo kunde ju inte bestämma sej om han skulle vara hos
Simon eller mormor när jag tog mina prover.
Simon är oxå hemma & är lite mittimellan, när jag väl ringde
mamma så bestämde han sej för Simon =)
Ja tur i oturen , min mamma hade så hiskeligt ont i knäet,
det friska...
Inte hade hon tänkt ringa läkaren för hon skulle ju dit i
morron kunde knappt gå & hade jättevärk, mej ville hon inte
belasta för jag har så det räcker tyckte hon!
Hon fick bara beställa en tid till doktorn, annars hade jag
ringt!
Mycke riktigt så fick hon en tid kl 10...
1
Min mamma har Atros så det var ledvätskan som höll på
att sina så hon fick tabletter mot smärtan & en remiss till
att röntga knäet.
Tycker så synd om henne, det har varit så mycket för henne
hon har fixat & donat med allt efter pappa, sin egen
bröstcancer,ny hjärtklaff & min Bc,,,nu ska hon inte kunna
få gå ordentligt, båda knäna kassa..
Visst hon är 72 men en oerhört pigg 72 åring, hoppas hon
vilar nu.
1
Jag har kommit på en sak som jag så väldigt väldigt gärna
vill ha,,,,,
En ny backspegel.....
Ser inte så mycket i den =(((
Skroten kanske det finns på?
1
Sen for jag & tog mina prover & lämnade Theo hos Simon.
Det var blodvärde,lever&njurstatus,,hoppas nu de blir
godkända.
1
Sen bidde det semlor för vi har ju en kille som firar 5,5 år
idag,,,då måste man ju fira=)
Hurra,hurra,hurra,hurra!!!!!
Mumma,,,
1
Theo stannade kvar & lekte med kompisen & jag har vilat
lite, det gör så förbannat ont efter venporten ännu, ja det
molar ordentligt & sträcker!
Jag är så himlans trött på att ha operationssåront i min
kropp,,,men det får väl vara så antar jag men lite less på
att kan jag väl få ha rätt till va?
Tycker jag har opererats hit & dit nu länge, 4 ggr på 6 mån.
Karpaltunneln i Augusti, tårtbiten i November, hela
bröstet i December & nu venporten,,,,,
1
Nä nu ska jag vila en stund till innan Theo kommer hem
& vi ska baka våfflor=)
1
Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. måste bara säga, du har en väldigt go´er mamma due! var så mysigt idag, med alla samtalsämnen vi hann med:)
    den damen får gärna komma på besök oftare, riktigt mysig är hon!
    tyckte med gräsligt synd om henne, det verkligen syntes hur ont hon hade, och NÄ fan heller att hon ska behöva ha ont i knäna o inte knappt kunna gå! ingen människa kan väl tro hon är över 70 när man träffar henne!

    Theo o simon o Chille spelar tevespel allt vad dom orkar....jag ska ner på apotek sen messar innan så träffs vi vid rondellen:)

    (käkat bra med körvstroganoff gjorde dom båda, idag dög maten fniss fniss)

    kram o jag ska hålla en tumme eller två för både din mammas knä o din förbaskade ven-port!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som din familj har haft nog snart eller hur? Vi mammor är såna som ställer sej själv i bakgrunden, när ens barn behöver en, det bara är så som vi funkar! Theo 5,5 år :O) Kramas mycket, lilla familjen.

    SvaraRadera
  3. Tänk, 5,5 år! Vilken härlig ålder och vilka roliga år ni har framför er!! Jag är allt lite avundsjuk, du vet Jens är 22 och Janni 20 år iår, det är inte klokt./Mariette

    SvaraRadera