fredag 22 november 2013

Feberfri & 3 cm mindre...

 
I dag är första dagen på 1 vecka som jag är feberfri helt
så härligt att orka vara uppe.
Hostan håller i sej men med meducin så löser de sej &
ett gäng näsdukar.
Förmiddagen gick åt till att vila & byta sängkläder &
bort med bacilluskerna.
 
Så nu hoppas jag att jag har klarat av flunsan för
detta året.
 
Kom några snöflingor i dag men inget som stannade
bara slask, snön kan gott vänta lite till.
 
Varit duktig idag med & äntligen varit hos lymfterapeuten
så nu är nya armstrumpor på gång hem.
Det som var kul var att mina armar har minskat 3 cm
i omkrets sen förra året..
Ska bli skönt med "strumpor " som passar =)
De är ju de här med att ringa instanser....tur det finns
människor som sparkar iväg mej.
 
Fick ett tips av en kompis för ett tag sen om Lipödem.
Mina ben svullnar ju & samlar vatten & jag knaprar
Furix sen 2008, när jag pratade & berättade för
lymfterapeuten om mina besväar & symptom så höll
hon med om att de mästa stämmer in på Lipödem =(
Läs mer HÄR & HÄR 
 Tänk om jag ätit Furix helt i onödan dessa år?
Mina vader har alltid varit stora, om jag skulle ha stövlar
så hade jag nog behövt 45 istället för 37 i skor för att
kombinera med vaderna..
sicken tur att jag inte är ryttarinna =)
 
Tog tag i att ringa kvinnokliniken igår också, jag har
ju slutat menstruera efter cellgifter & sterailisering &
mediciner men nu så ryckte kroppastollen till.
Har ju även varit i klimakteriet en vända.
Nä, de är inte normalt & med tanke på att min cancer
var hormoniell & vi har en hel knippe med div
cancersorter i släkten ink underlivscancer så började min
hjärna arbeta på högvarv....
Ja ni som känner mej vet ju hur jag tuggar igång!
 
Men var skönt att höra att jag gjorde rätt som ringde
upp dom för detta ska kollas upp..gott när magkänslan
stämmer med verkligheten !
Väntar bara på en läkartid,,håll tummarna för att bara
kroppen spelar ett spratt.
Fast lite jobbigtt är det för hjärnan !

Men nu så är det läggdax för i morron åker vi till
storstaden & lyssnar på Black Sabbath..
Tack Mamma & Mari för biljetten.
Bor på hotell & avnjta god frukost, strosa på stan &
avsluta lördagen hos Svåger & svägerska.
Svärmor hakar på också.

Knäppa tankar tar jag nästa vecka..nu ska jag njuta!

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar