fredag 22 augusti 2014

D vitamin brist..

Gulligt...
 
Denna veckan har jag legat i soffan & sängen & hostat
snorat lite , huvudvärk.
Kurerat mej med te med citronhoning & mynta i, vila
virkat, kollat tv, sovit, duschat varmt, glass.
Tur soffan är skön !
 
I dag känner jag mej lite piggare, jobbar inte men
känner att jag ska ta mej ut en sväng i em för lite luft.
 
Theo & hans kompis undrade om jag ville köra dom
till djuraffären efter skolan ja & de kan ju
vara en lagom utflykt för mej.
 
Dom är så söta dom där två, hoppas dom håller
ihop länge.
Theo måste bara för sin egen skull  lära sej att världen
inte kretsar kring honom när det gäller kompisar.
Han måste lära sej att ge & ta, komprimissa & inte
tjura ihop när han inte får som han vill eller kompisen
tröttnar på att vänta på att han ska knyta skorna,
komma på att han ska byta skor, knyta nya skorna,
komma på att de gamla var bättre....osv
 
Lära sej att allt inte handlar om att allt ska ha ett pris,
utan att det är ok att göra saker ibland utan att få nåt
tillbaka just då.
Förstår inte riktigt hur han fått det för jag & Robban
 är verkligen inte såna, inte mormor,moster eller bonusfarmor
heller.
 
Det är fight varje vecka för att få honom att förstå.
 
Hoppas att poletten snart trillar ner för hans skull.
 
Han är ju väldigt fin & underbar min son annars..
 
Socialt beteende.
 
Jag var hos doktorn i måndags & han tog ju prov på
mitt D vitaminvärde..
Ja de visade sej att han hade rätt.
 
58 av 100 bör ökas.
 
Det förklarar en hel del av mitt mående nu när jag
läst på..
Lite allmän info kan ni läsa HÄR
Längtar till de verkar så jag orkar mer & blir av med en
del av symptomen..
Hoppas hoppas hoppas.
 
Jag tänkte komplettera med Magnesium & b vitamin också
tänker att de kan ju inte skada..
 
Nån som kan sånt där ?
 
Hejdåposs!
 
Lämna gärna en kommentar men här inne & inte på FB
Thanx,,


4 kommentarer:

  1. Hej hopp, på vitaminerna bara!!
    Jag ligger på 4000 enheter som jag tar i kapslar per dygn. Så höj du lite till ;) Har man brist som du nu, kan du ligga på 8000-10000 per dygn i en kort period, utan att det är farligt. Du kommer bli pigg som en lärka!
    Eftersom du ofta kan vara lite småsjuk med, hade jag kompletterat med lite Omega 3, som grädde på moset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. och magnesium/kalcium o B-vitaminer såklart :)

      Radera
    2. Ja jag ska rusa ner på hälsokost när lönen kommer & fylla på dosetten, nu ska här bli pigg minsann...
      Ska öka som du skrev ett tag tänker att en chock för kroppen är nog bra..

      Hur lång tid tar det innan det verkar ?

      Radera
  2. super male vitality pills super male vitality options how.comlong does super male vitality take to ship super male vitality test male vitality drugs free sample alex jones male vitality formuls super male vitality nature news how to use super male vitality how long will it take to see results for super male vitality super male vitality sam hyde vitality pill male enhancement herb pharm male vitality blin Help create body formed and torn in only half a monthCure erectile brokenness to appreciate a more joyful sexual coexistenceIncludes regular and safe fixingsHelps dispense with undesirable muscle versus fatWhy to Use Vitality RX?Today a dependable condition has been sketched out that re-builds up man’s virility unequivocal. You require two compartments consistently
    http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

    SvaraRadera