tisdag 13 april 2010

Så dumt det kan bli,,,

1
Asch, nu är inte jag som alla andra ,,ja både positivt & negativt=)
1
Jag har alltid haft en go humor,,,tycker jag själv,,,
en gnutta sarkasm blandat med ironi & barnsligt kuliga saker..
Något som jag har räddat mej just nu i min sjukdom, kan
tycka att när humorn lägger ner då finns inte så mycke gnista
kvar MEN det är bara som jag ser på MEJ,,
Ja min humor hjälper mej i mitt vardagliga liv...
Mitt stora fel är att jag inte alltid tänker mej för,,glömmer bort
att alla inte fattar vad jag dillar om...detta hände idag!
1
Jag har valt att skämta om cancerkortet,,,ja det kan vara bra &
ha i vissa tillfällen,,,parkering, bolaget, pengar,,ja ALLT som kan
tänkas att skoja om....kan nog säga att jag ironiserar Mr C en del
men det känns ok för mej & då får det vara så,,det är ju mitt
cancerkort som används,,jag & mina vänner lever ju i det!
1
Idag såg vi dom gamla hyresgästerna i den våran då nya lya
vara på väg därifrån så vi haffade honom.
Pratade lite om dom var klara & när besiktning skulle vara
& sånt..
Hur eller hur så är besiktning kl 10 i morron & så fort vaktis
fått klartecken så får vi nycklarna...
Robban sa det att vi hoppades ju då på att vi skulle ha nycklarna
vid 11tiden...
-Jaha, säger jag lite hurtigt,,Annars får jag använda
Cancerkortet.
Stackars killen tittade på mej & sa
- Har du cancer?
Usch, genast insåg jag hur dumt det lät,,fatta där står jag med
Bad Hairday på mössan & ironiserar min Cancer ungefär som
om det vore en förkylning..
-Jag har en kompis som har haft bröstcancer & hennes man
fick det samtidigt men i lungan men har klarade sej inte!
sa han då!
1
Jo då skämdes jag lite & kände mej lite illa till mods..alla vet ju
inte hur jag är,,,så fel det kan bli!
Ja ni fattar kankse...
Hoppas nu ingen anna tar illa upp för min knashumor.
1
Finns det någon som vill dela med sej av nån
pinsam/knasig/genant händelse månne?
1
Annars har dagen bestått av packning & mer packning,,Camilla
har tillbringat mer än halva dagen här & det blev massor gjort
så nu står det kartonger & kassar överallt.
I morron hoppas vi få nycklarna till nya lyan & denna får vi ha
över helgen så jag vet vad jag ska göra...STÄDA!
1
Har jag tur så bloggar jag från nya adressen i morron!!!
1
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det är, jag talar först och tänker sen... Kan bli så pinsamt ibland men oftast blir det bara roligt :) Skulle kunna berätta en hel del pinsamma saker men är för trött för att skriva.

    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Oj, den flytten var snabbt marscherad!
    Skoja på du, det är ju din humor, och fattar man inte, får man väl skylla sig själv!
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Har en släkting som opererat bort tumör i huvudet, tyvärr är inte allt borta...Hon säger att hon inte överlevt utan sin humor. Man måste få skoja om det "hemska" också och som Pillargontanten säger, fattar dom inte får dom skylla sig själva. Inte behöver du känna dig dum för det, särskilt inte när du själv är drabbad!

    Själv vräkte jag ur mig till en som gick illa en gång "har du träben eller?" och ja, det fanns en protes...då ville jag sjunka genom jorden kan jag tala om!

    Men

    "Ett gott skratt förlänger livet" u know ;-)

    /Hexride

    SvaraRadera
  4. Oj dæven! Snabba ryck! (och du är inte klok i bollen)

    SvaraRadera
  5. Min och makens galghumor kommer fram när det minst av allt borde det.

    Vi har en dotter med autism och tidigare även epilepsi. När hon var cirka 4 år så skulle de göra en Magnetröntgen av hjärnan för att se om det fanns någon hjärnskada. En stund efter undersökningen kom en läkare in, satte sig jämte oss, log och sa att de inte hade hittat någonting. Att inte hitta något alls på en skallröntgen är det verkligen något positivt? kläckte jag ur mig med ett fniss. Är rätt säker på att den läkaren funderade över mitt mentala tillstånd ;-)

    SvaraRadera